– este bine sa se foloseasca o turatie mica unde este posibil si o turatie mare doar unde este necesar.
– cand se poate, in functie de incarcare, viteza si conditii de drum, e bine sa se sara peste treptele de viteza.
– rampele scurte si abrupte trebuie abordate cu o treapta de viteze cat mai mare, pentru a veni lansat si a folosi inertia camionului, cu o turatie de 1.150-1.250 rpm, in functie de lungimea rampei.
– rampele line si lungi trebuie abordate cu o treapta medie, care se poate selecta de jos si, cand e posibil, ramane aceeasi pana in varf. Daca dealul nu a fost abordat bine, trebuie coborata o treapta, altfel se pierde timp si consumul creste.
– in cazul rampelor ascendente constant, schimbarea treptelor se face din jumatate in jumatate, cuplul trebuie mentinut jos, iar treapta de viteze se alege, pe cat posibil, in asa fel incat sa nu mai fie nevoie de schimbarea ei. Daca stim traseul suntem avantajati, deoarece uneori poate sa ni se para ca avem o urcare usoara, dar ea sa fie lunga, si atunci trebuie sa schimbam treptele mai des.
– e de preferat sa folosim modul automat, deoarece programul e setat sa urmareasca cel mai mic consum posibil.