Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piata s-a stabilizat

Loviti din plin de criza financiara, producatorii de camioane destinate utilizarii in constructii au inceput sa simta in ultimele luni o usoara dezmortire a pietei, in prezent atingand chiar un prag de stabilizare. Cu costuri in crestere si preturi reduse, au fost mai avantajati cei care au vandut de pe stoc, chiar daca nu au oferit cele mai noi modele.
 
Cu toate acestea, marii jucatori de pe piata vehiculelor de constructii au investit in continuare in cercetare si in modernizarea produselor din portofoliu, constienti de faptul ca investitiile de acum se vor regasi in cifrele de afaceri de dupa criza.
 

Volvo Trucks a lansat la Bauma noul FMX, proiectat special pentru transporturi grele pe drumuri bune, dar si pe teren accidentat, in cadrul aplicatiilor din constructii. Acest model va fi disponibil pe pietele europene din septembrie, urmand ca pana la sfarsitul anului sa fie lansat in intreaga lume. Detalii despre FMX ati putut citi insa in numarul anterior al revistei Tranzit, imediat dupa lansarea oficiala, iar in iulie vom publica  un alt articol dedicat noului camion Volvo de constructii.

Oferte variate de la MAN, pentru toate pietele
MAN Nutzfahrzeuge a prezentat la Bauma o serie de solutii eficiente de transport in constructii, printre care modelele TGL, TGM, TGS si TGX, precum si TGS WW si CLA. MAN CLA este produs in India, in cadrul unui joint-venture, de MAN Force Trucks Private Limited, si este un vehicul robust, preferat pe pietele din Asia si Africa.
MAN a celebrat si 70 de ani de dezvoltare a solutiilor de tractiune integrala, care au culminat cu succesul sistemului MAN HydroDrive, instalat deja pe mai mult de 5.000 de vehicule.
Noul TGS WW, proiectat special pentru clientii din afara Europei, reprezinta o premiera mondiala la Bauma, fiind continuatorul traditiei TGA World Wide, lansat in 2003, si fiind proiectat sa faca fata unei incarcaturi deosebit de mari, pe drumuri proaste si in conditii grele de clima. La TGS WW, noile caracteristici se impletesc cu niveluri mai ridicate de confort si siguranta.

Piata de second-hand abunda in Euro 4 si 5
Afectat de criza financiara, MAN a anuntat pentru anul trecut o scadere a preturilor cu 35%, dar incepand cu septembrie s-a realizat o stabilizare, mai ales ca in ultimele sase luni s-au inregistrat foarte multe comenzi, dupa cum afirma responsabilul MAN Vehicule Rulate pe Europa Centrala si de Est. Stocurile din Europa sunt alcatuite, in mod egal, din camioane Euro 5, 4 si 3, ultimele fiind livrate in special in Africa si Orientul Mijlociu. MAN a initiat anul trecut si o colaborare mai stransa cu importatorul roman MHS Trucks&Bus, pe partea de second-hand, care beneficiaza de avantajul de a oferi din stoc clientilor de la noi camioane MAN rulate in Europa de Vest.
„In vreme ce clientii germani cauta camioane uzate tinere, cei din Romania vor doar masini mai vechi, de 4-5 ani, la un pret ce nu depaseste 20.000 de euro, fiindu-le greu sa faca rost de bani de la banci. Chiar si romanii care vin sa cumpere direct din Germania iau tot din cele mai vechi”, afirma reprezentantii MAN Vehicule Rulate.
Cele mai vandute produse MAN in Romania sunt autotractoarele si autosasiurile pentru uz orasenesc.

Solutii DAF pentru companiile de salubritate
Prezent la Bauma prin importatorul german, DAF Trucks a expus o gama larga de vehicule, oferind solutii specifice fiecarui client. Camioanele, cu greutati totale cuprinse intre 7,5 si 40 t, au la baza cele trei modele consacrate, LF, CF si XF105, disponibile cu doua, trei sau patru axe, care ofera puteri cuprinse intre 140 si 510 CP.
Expus la standul Meiller de la Bauma, DAF FA CF85.410 (4×2) este un camion cu doua axe, robust, echipat cu dispozitiv cu brate paralele pentru transport de containere pentru gunoi sau moloz de la Meiller, foarte util companiilor de gestionare a deseurilor. Modelul este echipat cu cabina de dormit, motor Paccar MX si cutie de viteze ZF AS-Tronic, automata, cu 12 trepte. Motorul de 12,9 l cu sase cilindri are 408 CP si un cuplu maxim de 2.000 Nm.
De calibru mai mare, DAF FAG CF 85.410, de 26 t, cu suprastructura Meiller pentru transport de containere, are o axa liftanta ce mareste capacitatea de incarcare cu circa 14 t, putand astfel transporta containere cu volume de pana la 20 m3. Vehiculul este propulsat de un motor Paccar MX de 408 CP la 1.500 de rpm, cu un cuplu maxim de 2.000 Nm, si este echipat cu o cutie automatizata cu 12 trepte ZF AS-Tronic.
Din gama vehiculelor grele cu utilizare off-road, DAF propune basculanta cu patru axe FAD CF85.410 (8×4). Datorita axelor tandem motoare, vehiculul are o capacitate portoare de 21 t/axa.
DAF XF105, dezvoltat pentru transport pe distante lungi, joaca un rol important si in industria constructiilor. Modelul expus la Bauma, FAN XF105 6×2 Ampliroll, are ampatament de 4.800 mm si dezvolta, prin intermediul motorului Paccar MX de 12,9 l, o putere de 462 CP. Cuplul maxim de 2.300 Nm la 1.000-1.410 rpm face ca motorul diesel cu sase cilindri sa fie extrem de economic. Cutia de viteze este manuala, cu 16 trepte, iar sistemul de injectie Smart, alaturi de tehnologia SCR si filtrul de particule, face ca emisiile vehiculului sa corespunda standardelor EEV.

Iveco imbina economia cu ecologia
Oferta completa a gamei Iveco de la Bauma, formata din ECODaily 4×4, cu cabina de echipaj, basculanta Eurocargo, care transporta un miniexcavator E9SR New Holland, autotractorul Trakker 4×4 si sasiul rigid Stralis 6x2x4 este completata de oferta Astra, specialistul in activitati din cariere si de constructii. Un interes deosebit a starnit lansarea internationala a noului sasiu de basculanta Astra HHD8 6×6 care vine cu o greutate proprie de 50 t si totala de 120 t, si este destinat in special transporturilor compacte. Propulsat de motor Cursor 13 de 480 CP, noul model este echipat cu transmisie hidrodinamica in sapte trepte, Allison HD 4700, complet automata.
Iveco a prezentat si basculanta ECODaily 70C17EEV de 7 t, precum si mai multe sasiuri de camion, de la Stralis AS320S50 EEV 8x2x6 la Stralis AT260S42 X/P 6x2x4. Acestora li se adauga un sasiu de betoniera usoara Trakker AD340T41 B/P 8x4x4 si o autobasculanta de teren Astra ADT30 6×6. De asemenea, la standul constructorului de caroserii Meiller, Iveco a prezentat o versiune speciala pentru iarna a modelului Trakker 4x4AD190T36W/P cu suspensie pneumatica pe axa din spate si priza de putere.
Sasiul ECODaily de 7 t pe care este montat un camion cu carlig Gotzen a fost gazduit de standul New Holland, companie-sora din cadrul grupului Fiat.
Tema intregii game Iveco expuse la Bauma a fost ecologia, pe de o parte, demonstrata prin prezenta unui numar mare de vehicule care corespund normelor EEV, si economia, pe de alta. De aceea, pe langa modelul Daily Electric disponibil in variante de 3,5 si 5 t, in prezent se afla in testare si hibridul diesel/electric ECODaily de 3,5 t.

Noul motor V8, atractia Scania
Scania a expus trei motoare noi: unul de 9 l cu cinci cilindri, ce dezvolta o putere maxima de 294 kW la 2.100 rpm, dedicat autocamioanelor cu bena basculanta sau excavatoarelor, unul de 13 l cu sase cilindri in linie (putere maxima de 405 kW la 2.100 rpm) pentru incarcatoare cu freza, macara sau sita, si un motor V8 de 16 l (515 kW la 2.100 rpm), pentru aplicatii militare sau sistemele de taiere a lemnului.
Insa cea mai mare atentie a fost captata de noul V8, cel mai puternic motor de camion din prezent, care dezvolta 730 CP si un cuplu maxim de 3.500 Nm. Toate motorizarile V8 folosesc tehnologia SCR pentru a corespunde normelor Euro 5 si EEV. Noul V8 este complet integrat in sistemul modular al motoarelor Scania, bazat pe aceeasi platforma si tehnologie folosite la cele mai noi motoare Scania cu cinci sau sase cilindri dispusi in linie. In plus, pentru a pune in valoare cuplul foarte puternic, pe o plaja larga de turatii, Scania a adaptat cutia de viteze Opticruise pentru a face fata noului cuplu.
Tot la standul Scania de la Bauma a fost expusa si o unitate-tractor pentru transporturi grele, R 730 6×4, cu o greutate totala de 180 t, echipata cu noul V8 de 16,4 l care dezvolta 730 CP, dotat standard cu transmisie cu sistem automat de schimbare a treptelor Scania Opticruise. Pe langa aceasta unitate-tractor a mai fost expusa si o basculanta de 18 m3, Scania P 380 6×4, cu o sarcina utila de 26 t si motor Euro 3 de 380 CP, alaturi de o basculanta G 440 8×6, din categoria grea, cu o capacitate de 16 m3, echipata cu un motor nou de 440 CP, Euro 5 cu EGR. De asemenea, a mai fost prezentata si basculanta usoara cu bena basculabila pe trei parti Scania G 420, 6×4, de 10 m3, echipata cu motor de 420 CP, Euro 5 cu SCR.
Gama a fost completata de o betoniera usoara Scania P 360 8×4, de 9 m3, cu motor de 360 CP, Euro 5 cu EGR, precum si de un autotractor flexibil G 470 10×4, utilizat in special in activitati de minerit. Cu o greutate totala de 66 t, modelul expus permite o sarcina utila de 46 t, fiind proiectat pentru a i se putea atasa bene de 25-35 m3, in functie de materialul care va fi transportat.
 
Mercedes-Benz propune o gama variata de modele
Vizitatorii standului Mercedes-Benz de la Bauma au avut ocazia sa vada solutii specifice propuse de producatorul german pentru domeniul constructiilor de drumuri, lucrari de terasamente sau transport greu.
Expunerea modelului Zetros off-road din seria noua demonstreaza ca exista domenii civile de aplicatii in care aceste camioane noi, cu motorul in spatele cabinei, isi pot gasi utilitatea.
Cea de-a treia generatie a modelului Actros pentru constructii a fost reprezentata de patru exponate, cu  un nou pachet patentat de Mercedes-Benz, alaturi de transmisia automatizata PowerShift off-road, care poate reduce consumul flotei si permite actionarea cu usurinta a trenului de rulare, in general, si a ambreiajului, in particular. Mercedes-Benz a mai expus la Bauma si noul Actros SLT 4165 S din categoria vehiculelor grele al caror propulsor ofera o putere de 480 kW pentru o greutate totala de pana la 250 t.
Noul Axor si-a anuntat aparitia in premiera mondiala la Bauma prin expunerea unei noi betoniere cu patru axe si cu greutate optimizata (cu anvelope super-single pe cea de-a treia axa), al carei sasiu cantareste cu circa 500 kg mai putin decat un Actros obisnuit, cu patru axe. Astfel, caracteristicile tehnice permit transportul a 8 m3 de beton, rezultand o greutate totala a vehiculului de 32 t.
Versatilitatea modelelor din seria Atego a fost demonstrata de o basculanta cu tractiune integrala, cu macara si cu doua axe, echipata cu bena Meiller, macara Palfinger si un atasament pentru un plug de zapada, ceea ce o face ideala pentru diferite activitati din cadrul unei municipalitati, fiind si economica datorita sistemului start/stop cu care este echipata.

Articole similare