Normele Euro 6 ii vor obliga pe producatorii de vehicule sa vina cu motoare noi, sisteme costisitoare de epurare si de tratare ulterioara a gazelor de evacuare, catalizatoare, sisteme de recirculare a gazelor de esapament, filtre de particule si instalatii de racire considerabil marite, ceea ce va creste substantial incarcarea puntii fata a camioanelor. Rezulta astfel asteptari mai mari de la anvelopele de camion si de aceea, la inceputul lui august, Continental a prezentat variantele cu capacitate portanta marita pentru puntea din fata a generatiei Hightec de anvelope HSL 2 ECO-PLUS, lansate anul trecut cu mare succes de piata.
Noua anvelopa Continental HSL2 2 ECO-PLUS XL pentru transportul de cursa lunga poate prelua sarcini mai mari pe puntea din fata, in cazul viitoarelor generatii de camioane.
In afara importantei sale pentru evolutia camioanelor, anvelopa pentru cursa lunga HSL 2 ECO-PLUS XL, recent proiectata, cu capacitate portanta marita cu 500 kg, preia un rol esential in transporturile speciale cu sarcini mari pe puntea fata, ca urmare a noilor evolutii conceptuale. Aici se incadreaza, de exemplu, camioanele, autosasiurile si autotrenurile pentru transportul automobilelor, autocisternelor si containerelor.
Aceste aplicatii reprezinta astazi deja o cincime din transporturile rutiere de cursa lunga si prin distributia sarcinilor din autotren solicita in special anvelopele puntii de directie a vehiculelor.
Noile pneuri Continental pentru curse lungi reprezinta o combinatie optim adaptata de capacitate portanta marita, rentabilitate si confort cu proprietati de rulare deosebit de avantajoase din punct de vedere al consumului. HSL 2 ECO PLUS XL este prima anvelopa din a doua generatie cu indice de sarcina marit. Ea este disponibila la tipodimensiunile uzuale 315/70 R 22.5 pentru utilizari standard cu maximum 8 t sarcina pe punte, precum si tipodimensiunea 315/60 R.22.5, pentru vehicule cu volum optimizat si 7,5 t pe punte.
Cresterea sarcinii portante cu doua unitati, respectiv 500 kg, a fost obtinuta prin aplicarea unei serii de adaptari constructive si tehnico-materiale.
Astfel, pentru noile anvelope marcate cu XL, pentru o punte echipata cu o anvelopa singulara, specialistii Continental utilizeaza pentru suprafata de rulare si suport un amestec de materiale compozite de conceptie proprie numit Cap-Base, care se aplica printr-un procedeu special pe carcasa.
Prin talonul de configuratie noua cu cablu din otel special de mare rezistenta si o structura revazuta a carcasei, fortele care apar datorita sarcinii suplimentare si a temperaturilor crescute sunt preluate in mod optim.
Amestecul suprafetei de rulare, cu o compozitie speciala de materiale, lucreaza la temperaturi mai coborate si asigura chiar si la sarcini mari o rezistenta redusa de rulare. Datorita profilului lamelelor decalate lateral, cu o rezistenta de rulare optimizata, anvelopele Continental pentru transportul de cursa lunga cu capacitate portanta marita reprezinta o oferta avantajoasa din punct de vedere al consumului din clasa lor.
Indicele marit de sarcina al noii anvelope de mare performanta constituie baza pentru viitoarele serii constructive pentru camioane, care plaseaza tot mai multa greutate pe puntile din fata, avand sisteme avansate de epurare a gazelor de evacuare, piese suplimentare de siguranta si cabine cu confort sporit.