Productia totala de autovehicule a Romaniei ar putea ajunge la 520.000 de unitati/an pana in 2014, ceea ce inseamna o crestere cu 74,5% fata de nivelul din 2009, potrivit celei mai recente analize a Institutului de Automotive al PricewaterhouseCoopers (PwC). Romania s-ar clasa astfel pe locul trei in ceea ce priveste rapiditatea ritmului de crestere a capacitatii de productie auto din tarile din Europa Centrala si de Est, dupa Ucraina (242% crestere pana in 2014) si Rusia (235%).
Dupa volumul total al productiei, Romania va deveni al saselea producator auto din regiune dupa Rusia, Turcia, Republica Ceha, Polonia si Slovacia, insa inaintea Ungariei, Ucrainei si Sloveniei.
La nivel global, diferenta dintre productia si vanzarea de masini arata ca va mai trece o perioada pana cand piata va reveni la starea de echilibru. Excluzand stocurile, productia globala de masini si vanzarile se afla de obicei in echilibru, dar deciziile impuse de criza luate la inceputul lui 2009 au dereglat aceasta balanta. Potrivit datelor Institutului de Automotive, in perioada ianuarie-mai 2010, productia de automobile din cele mai mari 12 tari produca toare auto a crescut cu 47,6% fata de perioada similara din 2009.
Conform analizei PwC, desi acest lucru ar putea fi perceput ca un semn ca are loc o revenire economica sustinuta, de fapt redresarea se datoreaza exclusiv comparatiei cu prima jumatate a lui 2009, un an in plina criza, cand marile companii au recurs la diminuari semnificative ale productiei si la lichidarea stocurilor de teama unei prabusiri globale a vanzarilor. Cresterea totala a vanzarilor la nivel global a fost de 22,2%, cifra care s-ar diminua la 12,9% daca am scoate din ecuatie vanzarile auto din China.