Restrictiile tot mai mari privind poluarea mediului si obsesia transportatorilor de a reduce la maximum costurile de exploatare au determinat Scania sa vina pe piata cu un produs nou, Ecolution, ce nu obliga clientul decat la cumpararea camionului potrivit pentru activitatea pe care o desfasoara plus pachetul aerodinamic – deflectoare si spoilere – care reduce consumul de combustibil cu peste 3%. In schimb, prin driver training si driver coaching, impreuna cu un serviciu de mentenanta extinsa, toate gratuit, Scania Romania se preocupa ca clientul sa obtina continuu economii de combustibil. Jumatate din economie revine „consilierului”, Scania Romania, care isi plateste astfel serviciile oferite gratuit clientilor.
Impartirea profitului obtinut din aceasta colaborare transforma Ecolution intr-un parteneriat client-producator, acesta din urma demonstrandu-i clientului ca nu urmareste doar sa vanda un camion, ci tinteste un parteneriat pe termen lung.
Scania a lansat proiectul Ecolution in urma cu 2-3 ani la nivel european, el fiind menit mai ales pietei vest-europene, mai interesate in reducerea emisiilor de CO2. Intre timp, Polonia a devenit tara unde sistemul a prins cel mai bine, un succes similar fiind asteptat si la noi.
Produs, service, training, montorizare
Ecolution incepe prin a intelege exact de ce are nevoie clientul – oferirea celei mai bune configuratii pentru afacerea sa, optimizate pentru reducerea consumului de carburant. Este un pachet complet care cuprinde alegerea celor mai bune motorizari, axe, rapoarte de transmisie pentru aplicatia respectiva, pachet aerodinamic etc. Configuratia masinii si pachetul aerodinamic sunt obligatorii pentru a obtine un consum mai mic. „Clientul poate solicita ce specificatii doreste, dar treaba noastra este sa discutam cu el pentru a vedea care este cea mai buna optiune. Ne dorim sa avem o relatie sustenabila cu clientii, sa fie profitabili, pentru ca acest tip de clienti ne ajuta si pe noi sa fim profitabili pe termen lung”, a spus Mike Sells, director comercial Scania Romania.
Apoi, pentru a obtine cele mai bune rezultate, camionul trebuie sa fie intretinut in reteaua Scania. In afara de pachetul standard de mentenanta, mai sunt anumite operatiuni extra, cum ar fi monitorizarea presiunii in anvelope, geometria rotilor, alinierea deflectoarelor, operatiuni care se fac o data, de doua ori pe an, in functie de numarul de kilometri.
Partea de pregatire a soferului este mai complexa, nu contine doar driver training, ci si driver coaching. „Driver trainingul este binevenit, dar se face o data si gata, pe cand coachingul presupune continuarea unei relatii de monitorizare si instruire derulate atat cu soferul, cat si cu proprietarul firmei”, a spus Mike Sells.
…