Dianthus a achizitionat la inceputul acestui an 40 de semiremorci Krone Multos cu pachete de ancorare pentru toate tipurile de marfuri generale – anvelope, piese auto, bauturi s.a. – vizand astfel cresterea flexibilitatii serviciilor de transport pe care le ofera. Noile vehicule sunt o premiera nu doar pentru piata romaneasca – unde reprezentantii CTE Trailers spera sa vanda in acest an inca cel putin 150 de unitati similare – ci si la nivel european, fiind inca o confirmare a implicarii clientilor in conceperea unui model nou Krone.
Deocamdata au fost livrate 24 de unitati, urmatoarele 16 urmeaza sa ajunga in tara la inceputul lui iunie, iar la final de an, dupa analiza rezultatelor in exploatarea lor, conducerea firmei pitestene va decide daca merge mai departe cu aceasta solutie si la achizitiile din 2014.
Krone a lansat Multos anul trecut la IAA Hanovra, dar conceptul este mai vechi pe piata, asa cum explica Mihai Dinu, managing partner CTE Trailers, reprezentant oficial Krone in Romania. Ideea unei semiremorci cu inaltime de cuplare ajustabila vine din Anglia sau tarile din zona Marii Nordului, unde s-a pus la un moment dat problema ca suprastructura sa ofere posibilitatea de a jongla cu ea pe inaltime. „Si competitorii nostri au in oferta acest model, dar daca la ei inaltimea utila maxima e de 2.930 mm, la noi e de 3.000 la o inaltime totala de 4.087 mm cu saua de cuplare la 975 mm. Si acesta e principalul avantaj al Multos, alaturi de greutatea proprie cu 800 kg mai mica si de rezistenta mare a peretelui frontal, a usii si a intregii suprastructuri.“
Krone a produs deja Multos pentru diversi clienti, asa cum arata Mihai Dinu, dar niciunul nu a cumparat atat de multe unitati ca Dianthus, nici atat de multe pachete de siguranta a marfii. Asta pentru ca versiunile comandate de firma pitesteana indeplinesc standardele codului XL si directivele VDI 2700 privind transportul de bauturi si sunt certificate DEKRA pentru transport de anvelope.
„Avem deja in portofoliu clienti care cer astfel de certificari si, mai mult decat atat, cer flexibilitate, pot avea nevoie azi sa le transporti anvelope, maine, bauturi s.a. Iar aceste modele Multos ne ofera toate atuurile pentru a incarca orice tip de marfa generala, ceea ce ne ajuta, mai ales in tarile UE, sa gasim cea mai apropiata marfa pentru retur“, puncteaza si Adrian Dinoiu, directorul general Dianthus.
Acesta explica insa faptul ca la o solutie atat de complexa nu s-a ajuns doar pe baza analizei cererii clientilor, ci si a sistemelor existente deja pe piata si a minusurilor lor. „In industria auto se foloseste mult conceputul de Mega, dar anvelopele care se preteaza la aceste semiremorci si la autotractoarele cu sa de cuplare la 965 mm sunt scumpe si, deoarece sunt mai mici si se invart de mai multe ori, se uzeaza mai repede si determina un consum mai mare. …