Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Variantele ocolitoare prin Serbia au unele avantaje

Miron Sporea, membru APTE 2002, prezent si el la discutiile de la Szeged, considera ca, daca transportatorii romani ar face front comun si ar ocoli Ungaria prin Serbia si Croatia, statul maghiar ar pierde zilnic incasari de peste un milion de euro din neplata taxei de drum, a parcarilor, motorinei si, mai ales, a amenzilor „grase” pe care romanii, care fac peste 65% din traficul de tranzit din Ungaria, le lasa in statul vecin. Si poate atunci autoritatile din Ungaria ar fi interesate de o discutie si cu patronatele din transporturi din Romania.
 

Plus ca rutele de ocolire pe Serbia si Croatia au avantajele lor, mai ales pentru transporturile de peste week-end, unde in Serbia nu exista restrictii de circulatie.
Un alt avantaj este reprezentat de amenzile mai mici din Serbia si Croatia decat cele din Ungaria, la care, asa cum aminteam si mai devreme, romanii sunt „abonati”.

Ce trasee sunt disponibile pentru transportatorii timisoreni care merg catre Italia?

1. Turnu Severin-Belgrad-Zagreb-Ljubliana-Italia
Avantaje: in Serbia se poate merge cu autorizatie de tranzit, T, la care se adauga taxa din Belgrad, circa 20 de euro, totalul nefiind mai mare de 50 de euro. Se mai adauga taxele din Croatia.

2. Moravita-Belgrad-Zagreb-Lju-bliana-Italia
Prin Belgrad (Moravita-Pancevo-Belgrad-granita cu Croatia), tranzitul costa tot 10-15 euro. Autostrada mai costa 18 euro. Iar cei care vin de la Moravita pot merge si catre Zdrenjanin apoi Novisad.

3. Jimbolia-Novisad-Osijek-autostrada Croatia-Liubliana-Italia
Aici sunt disponibile doua variante: Jimbolia-Srpska Crnja-Zdrenjanin-Novisad-Backa Palanka-Ilok (Croatia)-Vukovar-Virovitica-Zupanja-Zagreb sau Jimbolia-Srpska Crnja-Zdrenjanin-Novisad-Backa Palanka-Bogojevo-Erdut (Croatia)-Osjek-Dakovo- Zagreb.

Mai este un traseu, dar nu pe autostrada, Osijek-Nasice-Virovitica-Durdevac-Bjelovar-Zagreb. Este un drum paralel cu granita ungara, pe care nu se platesc taxe, insa e un traseu vechi unde este permis accesul camioanelor care livreaza in Croatia. Cele in tranzit ar trebui sa mearga pe autostrada 300 km.

Articole similare