Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

2.700 de camioane in Est


Piata de camioane a fost mai slaba in 2012 decat in 2011, dar cota DAF a crescut, pentru ca a vandut cam la fel ca in 2011, asa cum declara Michael de Boer, responsabil de vanzari al companiei olandeze pentru Romania, Republica Moldova, Estonia, Letonia, Lituania, Belarus, Israel, Iordania si Hong Kong. In aceste tari, despre care am avut ocazia sa vorbim cu managerul companiei olandeze la conferinta Tranzit de la Cluj-Napoca, DAF nu este prezent direct, ci doar prin dealeri independenti.
 

Asa cum declara Michael de Boer, „Israel merge mai bine, iar Belarus, foarte bine, pe cand Romania, de exemplu, ramane o mare provocare pentru noi si pentru dealer, in sensul ca e foarte dificil de prevazut cum va fi piata. Situatia economica pe hartie s-a imbunatatit putin, dar in realitate, nu, iar clientii nu stiu ce sa faca, au nevoie de mai mult timp pentru a lua decizii de achizitie, negociaza mai mult si manifesta mai multa neincredere. Plus ca nici nu stiu daca sa ia Euro 5 sau 6.“
Asta in ciuda faptului ca finantatorii par tot mai deschisi spre transportatori.
In Israel, in schimb, compania sta foarte bine din punct de vedere al cotei de piata – circa 20% – atat la gama usoara, cat si pe segmentul camioanelor grele, dar si al volumelor: se estimeaza ca in 2013 se vor vinde aici circa 1.300 de vehicule noi. Si in Belarus producatorul olandez are o pozitie buna, cu peste 20% cota de piata, anul trecut s-a apropiat de 300 de camioane noi vandute, iar dupa primul trimestru din 2013 a ajuns deja la 200 de camioane comandate. „Asta pentru ca Israel si Belarus nu sunt atat de dependente de economia UE, deci nu sunt afectate de criza din Italia sau Grecia. In rest, toate pietele pentru care sunt responsabil inca simt criza si in toate se vad imediat efectele a ceea ce se intampla in zonele cele mai afectate“, explica Michael de Boer.
In total in aceste tari DAF estimeaza ca va vinde anul acesta 2.700 de camioane noi – ceva mai multe decat in 2012 – din care 500 in Romania.
Preferat in regiune este autotractorul XF, cu exceptia Israelului, unde merge foarte bine LF, dar se vinde si XF 8×4, pentru transport de ciment, de exemplu, deoarece constructiile merg bine acolo.
DAF vinde configuratii similare pe toate aceste piete, cu diferente la sistemul de racire – deoarece in Israel, de exemplu, ele

Articole similare