Divizia de vanuri a Mercedes-Benz a asigurat trecerea Sprinter la normele Euro 6, cu mult timp inainte ca acestea sa intre in vigoare, fara a o insoti de modificari consistente ale designului interior si exterior. Clientii nu au perceput acest lucru ca pe un dezavantaj, deoarece Sprinter ramane in continuare una dintre cele mai elegante prezente de pe piata de distributie din gama 3,5-6,5 t. Iar pana cand vor trece toti producatorii de vanuri la Euro 6 este foarte posibil sa vedem un nou Sprinter. Pana atunci, Mercedes-Benz a profitat de dezvoltarea a cinci noi sisteme de siguranta – asistenta la vant lateral, la coliziune, mentinerea benzii de mers, precum si asistenta la schimbarea benzii de mers cand in unghiul mort se afla un obstacol sau de dezactivare a fazei lungi atunci cand din fata vine un alt autovehicul (unele dintre ele urmand sa devina obligatorii in curand) – pentru a le introduce in echiparea standard sau optionala a noului Sprinter.
Mercedes-Benz Romania a organizat luna trecuta lansarea noului Sprinter la noi in tara odata cu un test drive de la Bucuresti pana la Constanta. Primul van echipat standard cu motor Euro 6 este promovat in Romania la un pret special de plecare de la 24.999 de euro (varianta furgon) si 22.222 de euro (varianta sasiu), fara TVA, o garantie de trei ani fara limita de kilometri, care poate fi extinsa, optional, la patru sau cinci ani. Intervalul de revizii este de pana la 60.000 km.
Noul Sprinter este disponibil cu finantare de la producator cu o dobanda de 3,95% pentru un an, respectiv 6,95% pentru 2-5 ani, promotia incluzand si trei schimburi gratuite de ulei pentru orice Sprinter finantat prin MBFS.
Sprinter este cel mai vandut model MB in Romania, pana in septembrie 2013 inmatriculandu-se 710 unitati, din care 200 de microbuze, 150 de sasiuri si 360 de furgoane.
Record de consum: 6,3 l/100 km cu pachet BlueEFFICIENCY
Desi am avut posibilitatea de a conduce pana la Constanta trei modele Sprinter echipate cu diferite versiuni de motorizare, nu am masurat si consumul, insa, daca luam in considerare datele inaintate de producator, 6,3 l/100 km pe parcurs combinat pentru furgonul de 3,5 t, este cel mai bun consum din aceasta categorie, obtinut cu un motor Euro 6 pe SCR cu AdBlue, tehnologie care si-a dovedit deja eficienta pana acum la camioanele Euro 4 si 5. Sprinter este echipat cu motor de 2,15 l, in patru cilindri, cu injectie common-rail, disponibil in trei variante de putere: 95 CP (cuplu maxim de 250 Nm la 1.400-2.400 rpm), 129 CP (305 Nm la 1.200-2.400 rpm) si 163 CP (360 Nm la 1.400-2.400 rpm) la 3.800 rpm. Alimentarea se face printr-o turbosuflanta cu doua stagii, cuplul maxim fiind disponibil de la turatii coborate.
Reducerea consumului de combustibil a fost obtinuta prin micsorarea cilindreei si introducerea unor echipamente auxiliare, precum pompa electrica de combustibil, care controleaza alimentarea cu combustibil in functie de cerinte. Compresorul sistemului de aer conditionat este …