Ovidiu Pintilie, director de vanzari si marketing Mercedes-Benz Romania, a prezentat diferenta dintre costul total de exploatare al unul camion EEV si cel al unuia Euro 6, bazandu-se pe cifrele concrete obtinute de la clientii romani care au achizitionat deja circa 70 de Actros Euro 6, dar si pe estimari legate de intretinerea lor si de taxele de drum.
Pentru aceasta comparatie au fost alese doua Actros 1845, specificatia cea mai uzuala la noi, din care modelul Euro 6 costa cu 5.500 de euro mai mult.
Daca se incheie un contract de leasing pe cinci ani si se plateste avans de 15%, costurile cu dobanda in cazul Euro 6 vor fi cu 5.635 de euro mai mari, excluzand asigurarile.
In ceea ce priveste diferenta dintre costurile de mentenanta, camioanele MB Euro 6 au o baterie cu doua filtre de particule DPF, care trebuie inlocuite prima data la a treia revizie, adica la 360.000 km sau chiar 450.000 km pentru camioanele echipate cu FleetBoard, si apoi din doua in doua revizii, rezultand un cost mai mic decat cel estimat initial de …