Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Europa si SUA, salvate de exporturile catre India si China

Forumul International de Transport ce reuneste anual reprezentanti ai ministerelor de profil din peste 50 de tari din cadrul OECD (Organizatia pentru Cooperare Economica si Dezvoltare) si-a prezentat si la sfarsitul anului trecut bilantul, fara sa arate insa imbunatatiri majore. Astfel, rezultatele obtinute de transportul rutier si feroviar continua sa sublinieze cererea interna slaba, in special din zona UE, in vreme ce comertul aerian extern, considerat ca indicator principal, a depasit deja varful anterior crizei.
 

De asemenea, se observa in ultima perioada o consolidare a comertului mondial, generata de un schimb economic masiv cu tarile emergente, exporturile catre statele BRIC, si mai ales China si India, fiind considerate locomotiva cresterii Europei si Americii de Nord de la criza din 2008.

Criza globala inca are un impact major asupra comertului, si implicit a transportului aerian si maritim, conform cifrelor puse la dispozitie de catre Forumul International de Transport. In prezent, redresarea comertului realizat pe calea aerului este inca incerta, in vreme ce tendintele afisate de exporturile si importurile maritime sunt din ce in ce mai divergente.

Transportul rutier a scazut cu 13%, iar cel feroviar, cu 8%
Tabloul general pentru transportul global de marfa nu arata imbunatatiri majore in primele noua luni ale lui 2013. In ceea ce priveste volumul de marfuri transportate (masurat in tone), comertul maritim total din Uniunea Europeana a inregistrat o scadere de 3% fata de nivelul de varf de dinaintea declansarii crizei, in timp ce in SUA prabusirea a fost de 8%. Exporturile maritime se situeaza in UE27 cu 28% deasupra nivelului inregistrat inainte de criza si cu 19% in SUA, in vreme ce importurile continua sa scada (cu 15% in UE27 si cu 24% in SUA). Aceste rezultate intaresc parerea specialistilor care considera ca s-a realizat o reechilibrare a fluxurilor …

Articole similare