Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un „nu“ hotarat coruptiei

La finalul anului trecut, Transparency International, filiala din Romania a organizatiei non-guvernamentale internationale care conduce lupta impotriva coruptiei la nivel global, a lansat „Pactul pentru Integritate si Transparenta in Mediul de Afaceri Romanesc“, in cadrul conferintei internationale cu tema „Integrity in Business: Key for sustainable and long term prosperity“, pentru a determina mediul public si privat romanesc sa lupte impotriva coruptiei.
 

Viziunea Transparency International Romania este centrata pe ideea ca sectorul privat joaca un rol foarte important in modelarea felului in care societatea raspunde atat formelor traditionale de coruptie, cat si celor noi. In acest sens, intre 2010 si 2013, in cadrul proiectului POSDRU/93/3.3/S/63280 „Impreuna pentru integritate, responsabilitate sociala si dezvoltare durabila”, proiect cofinantat din fonduri europene, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 „Investeste in oameni“, Transparency International Romania a organizat diferite evenimente si intalniri cu scopul de a prelua din ideile, experienta si expertiza legate de integritate, transparenta, etica, buna guvernare, bune practici pentru mediul de afaceri.
Motivatia care a stat la bazele acestui proiect si a Pactului pentru Integritate si Transparenta in mediul de afaceri romanesc este dorinta Transparency International Romania de a contribui la dezvoltarea unei culturi a integritatii si transparentei in mediul de afaceri de la noi.
Pactul pentru integritate lansat cu ocazia evenimentului cuprinde standarde de integritate si transparenta in afaceri si a fost conceput si dezvoltat de Transparency International Romania impreuna cu cateva companii care cunosc foarte bine ce impact poate avea coruptia asupra societatii in general si sunt constiente de responsabilitatea lor fata de societatea in care isi desfasoara activitatile economice. Semnatarii pactului de integritate sunt obligati moral sa genereze modele pentru mediul de afaceri si isi vor asuma misiunea de a contribui la crearea unei culturi de integritate si transparenta in mediul de afaceri romanesc, aliniindu-l astfel cu standardele Uniunii Europene si ale organizatiilor internationale din domeniu.

Articole similare