Dezvoltarea continua a lanturilor de magazine pe segmentul fashion, a mall-urilor si centrelor comerciale atrage, bineinteles, mai multa activitate si pentru cei care actioneaza pe segmentul textilelor, care pot trece printr-o perioada mai putin benefica, din cauza ca multi producatori din industrie au luat decizia de a se reloca in tari unde costurile sunt mai mici. Problema care apare, insa, este dezechilibrul balantei import/export, companiile de logistica si transport fiind nevoite sa gaseasca solutii pentru a echilibra situatia si pentru a se asigura ca se pot plia exact pe cerintele clientilor, mult diferite fata de anii trecuti.
Transalkim, unul dintre numele importante pe piata logisticii si transportului de textile, este o companie germana de familie care a venit in Romania in 1997, atunci cand tarile estice deveneau din ce in ce mai interesante pentru vestici. „Intrasera aici cateva companii mari, de comert, dar situatia pietei de transport si logistica la acea vreme era destul de neclara si dificila. Cred ca atunci era mai usor decat in prezent sa te dezvolti, sa atragi clienti. Am inceput cu expeditii, dar in doi ani am gasit clienti in industria textila si am inceput sa facem si logistica“, explica Wolfgang Schmidt, directorul filialei din Romania.
Activitatea a inceput in Focsani, polul textilelor la acea vreme, cu un depozit de 5.000 m2, si a urmat un depozit pe segmentul automotive, in Bascov. In prezent, Transalkim are un depozit de 10.000 m2 in Clinceni, ocupat in proportie de peste 50% de marfa Bosch – restul fiind folosit pentru alti clienti Transalkim – si o zona pentru cross-docking, de 3.000 m2, in zona Progresul, folosita pentru logistica de textile sau depozitare pe termen lung. O alta locatie este la Ruse, iar pentru o acoperire teritoriala mai buna printre colaboratori se numara Oprean, in Sebes, si Nick Mans, in Bacau, nu numai pentru logistica, ci si pentru transport international.
Totusi, principala directie de business au ramas textilele, poate si datorita specificului activitatii firmei-mama, care, in Germania, este binecunoscuta in aceasta industrie, avand o traditie indelungata cu Hennes&Mauritz, Hugo Boss si alte nume mari.
Activitatea este completata si de alte industrii, cum ar fi automotive, prin Bosch, sau segmentul do-it-yourself, prin Praktiker.
Abordare diferita fata de Germania
Cifra de afaceri a companiei, in jur de opt milioane de euro anul trecut, este generata in mare masura de importuri. „Pentru noi exporturile sunt mai slabe, atat ca volum, cat si ca tarife de transport, mai mici cu circa 30% fata de cele pentru import. Exceptie face Ungaria, de exemplu, unde tarifele sunt aceleasi pentru import si pentru export. In textile, acum cativa ani aveam volume enorme pentru export, dar piata a picat pentru ca au fost multi care au plecat in Orientul Indepartat, Maroc, Tunisia, Egipt etc. Piata a cazut cu 30% in acesti ani“, a afirmat Wolfgang Schmidt, mentionand ca Europa de Vest …