Criza din ultimii ani a determinat proprietarii de parcuri auto sa se uite cu atentie la fiecare cent cheltuit, astfel ca cele mai multe achizitii de camioane nu au depasit echiparea standard, iar uneori s-a renuntat chiar si la dotari standard mai putin necesare, scopul principal fiind de a obtine masini cat mai ieftine si mai productive. In acest context, firma pitesteana Wheels Spedition face nota discordanta, achizitionand 16 camioane Scania R Topline si G Highline, cu bull-baruri si proiectoare si echipari peste standardul oferit de producator, nici el prea sarac, stiut fiind ca Scania tine la confortul soferului.
Pentru a-si permite asta, firma pitesteana are avantajului unui parc de circa 30 de camioane deja achitate, ca de altfel si semiremorcile achizitionate pentru tractoarele Scania. In plus, managementul acorda o atentie deosebita monitorizarii consumului si a intretinerii, pentru reducerea la maximum a cheltuielilor si a pierderilor cauzate de furturile de motorina.
Fost politist, Marian Gheorghe s-a decis in urma cu 13 ani sa porneasca o „afacere de transport pe roti”, cum sugereaza chiar numele companiei: Wheels Spedition. El a vrut un nume cu rezonanta si nu a gresit, chiar si azi camioanele sale fiind confundate cu cele ale unei firme austriece, ceea ce le scuteste de multe controale ale autoritatilor din Germania, Austria sau chiar Ungaria.
Ca toate firmele din Pitesti, si Wheels Spedition s-a dezvoltat in colaborare cu Dacia, cu care lucreaza aproape de la infiintare. In momentul de fata 30% din capacitatea de transport este dedicata producatorului autohton de autovehicule, activitatea fiind completata de partide de marfa generala. „Facem transporturi Romania-Franta, apoi conti- nuam in regim de circuit in Spania, Polonia, Franta, Germania“, a explicat Gheorghe Marian, care incearca astfel sa mentina sub 10% rulajul camioanelor „pe gol“. Wheels Spedition este si un important furnizor de servicii pentru Dr. Oetcker.
Timpii de livrare sunt respectati cu strictete, desi nu se lucreaza in echipaj, pentru ca soferii sunt obisnuiti cu un anumit ritm de lucru. De altfel, livrarea la timp este una dintre conditiile cele mai importante pe care furnizorii de transport care lucreaza cu Dacia trebuie sa le indeplineasca. Iar Wheels Spedition se incadreaza in grupa A de transportatori in sistemul Dacia, ceea ce-i permite obtinerea unor curse de transport mai pretentioase, dar si mai bine platite.
Pentru a se incadra in grupa A, firmele de transport trebuie sa respecte timpii de livrare si sa nu aiba incidente in fabrici, soferii trebuie sa fie bine echipati si pregatiti, iar managementul trebuie sa reactioneze foarte bine la urgente ca sa nu stea linia de productie.
Flota Wheels numara 50 de vehicule de mare tonaj, plus alte 20 usoare, pentru distributie. Marian Gheorghe spune ca nu-si doreste un parc numeros, deoarece este de lucru. E drept ca la preturi mici, insa „de calitate”. Pentru a crea o linie eleganta a flotei, toate vehiculele …