Registrul Auto Roman primise pana la sfarsitul lui ianuarie 2014 solicitari pentru aproximativ 150 de microbuze si autobuze si pentru 1.800 de vehicule de transport marfa (autoutilitare si camioane) de a fi inmatriculate ca „sfarsit de serie“ si comercializate in acest an. Reamintim ca de la 1 ianuarie 2014 nu mai pot fi inmatriculate decat autoturisme si utilitare usoare noi (N1 si N2) Euro 5+, respectiv utilitare grele si vehicule de transport calatori Euro 6.
Importatorii de vehicule au dreptul sa mai comercializeze modele Euro 5 si dupa termenul prevazut in legislatia europeana, insa in cantitati limitate si respectand procedura prevazuta in regulamentul UE nr. 171/2013. In tara noastra, procedura a fost transpusa in legislatia nationala in RNTR 2: numarul maxim de vehicule de unul sau mai multe tipuri nu poate depasi 10% in cazul categoriei M1, iar pentru celelalte categorii nu poate depasi 30% din numarul vehiculelor de toate tipurile considerate, puse in circulatie in statul membru respectiv in anul precedent. In cazul in care 10% sau 30% reprezinta mai putin de 100 de vehicule, atunci statul membru poate autoriza punerea in exploatare a cel mult 100 de unitati.
Astfel, sub rezerva limitelor fixate in partea B din anexa XII la Directiva 2007/46/CE si doar pentru o perioada limitata de timp, RAR poate elibera cartea de identitate a vehiculelor (CIV) si/sau aplica folia de securizare pe CIV existente in vederea inmatricularii, inregistrarii sau comercializarii pentru vehiculele conforme unui tip de vehicul a carui omologare CE de tip nu mai este valabila.
…