Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volvo vrea sa-si mentina pozitia de lider

Volvo Group Romania a incheiat anul trecut in pozitia de lider de piata, cu 860 de camioane Volvo si 220 Renault Trucks vandute. Pentru 2014 compania se asteapta la vanzari similare cu cele inregistrate anul trecut, doar pe gama Renault Trucks estimand o crestere semnificativa, mai ales ca noile modele ale producatorului francez au fost lansate in a doua parte a anului trecut.
 
Volvo Group Romania si-a castigat statutul de „Truck Center of the Year 2013“ la nivelul organizatiei regionale din care face parte de la inceputul anului 2013, dupa ce a fost cea mai bine clasata filiala Volvo din Europa Centrala si de Est, atat din punct de vedere al livrarilor, cat si al rezultatelor financiare realizate. 
 

Volvo a fost lider de piata in Romania, iar anul acesta a inceput „in forta“ pentru grupul suedez, cu mult mai multe comenzi primite fata de perioada similara a anului trecut, in ciuda pretului mai mare al camioanelor cu motorizare Euro 6 comparativ cu cele Euro 5. „Evolutia pretului pe gama Volvo a cunoscut doua etape: prima a reprezentat-o trecerea de la precedentul model FH la noua generatie, urmata de schimbarea motorizarii in conformitate cu standardul de poluare. La fel au stat lucrurile si pentru Renault. In cazul ambelor marci majorarea de pret a fost in marjele estimate initial. Trebuie tinut seama de faptul ca pretul este o consecinta a evolutiei pietei. El nu este stabilit de un singur producator, ci si de competitorii sai si de clienti. Din ce am vazut pana acum, nu sunt surprize din punct de vedere al pretului fata de anul trecut. Si in tarile vecine se vede un apetit crescut pentru achizitii, mai ales ca noile norme de poluare in vigoare schimba si sistemul de taxare pentru utilizarea infrastructurii rutiere in foarte multe tari europene, un argument in plus pentru carausi sa decida innoirea flotelor de transport. In acelasi timp, multi operatori au optat pentru Euro 6 si datorita valorii mai mari de revanzare a camionului peste cativa ani“, a explicat Sigurd Wandel, managing director Volvo Group Truck Romania. 

Peste 90% dintre volumele comercializate in 2013 au fost vehicule destinate transportului pe distante lungi. Restul de 10% l-au reprezentat autocamioanele rigide, specializate pentru diferite aplicatii, majoritatea livrate in urma participarii la licitatii. Si in acest an se va pune accent pe gama grea, insa se va acorda atentie si segmentului de distributie regionala, unde la ora actuala ruleaza vehicule cu varste apreciabile. In acelasi timp, constructiile vor ramane in continuare in vizorul Volvo Group, mai ales ca produsele din portofoliu sunt performante si foarte competitive, cu toate ca domeniul in sine ramane la un nivel scazut.
Pe segmentul autovehiculelor rulate, 2013 s-a incheiat cu 350 de unitati, majoritatea fiind, asa cum era de asteptat, Volvo. Si pentru anul acesta sunt estimate volume apropiate, in conditiile in care cele mai multe vanzari sunt date de contractele trade-in. 

Articole similare