Inceputul acestui an este caracterizat de o scadere a numarului de operatori, dar si a flotei nationale de transport. Diminuarea numarului de vehicule licentiate se regaseste pe toate segmentele de transport, cele mai afectate fiind marfurile perisabile si deseurile. Dinamica pietei este o consecinta directa a conditiilor tot mai dificile in care carausii romani isi desfasoara activitatea.
Costurile operationale sunt in permanenta crestere, influentate mai ales de pretul carburantului, iar situatia precara a infrastructurii rutiere din Romania reprezinta o piatra de moara in plus pentru transportatori.
Numarul operatorilor de transport de marfa a scazut in ultimele sase luni cu 10,5%. Astfel, daca in octombrie anul trecut figurau in evidentele ARR 30.803 operatori licentiati, la sfarsitul lui martie 2014 mai erau doar 27.554. Parcul auto national este, de asemenea, in scadere, de la 124.898 de vehicule licentiate in octombrie 2013 la 123.026, in martie anul acesta. Procentual, diferenta este de doar 1,5%, dar vorbim totusi de aproape 2.000 de vehicule care au iesit din piata pe parcursul a cinci luni.
De precizat ca, din totalul masinilor licentiate pentru transport de marfa, nu mai putin de 102.845 reprezinta autovehicule de peste 7,5 t masa maxima autorizata, iar 16.483 au sub 7,5 t.
Diminuarea flotei totale de vehicule se regaseste si in cazul fiecarui tip de transport in parte. Cum cele mai multe vehicule inregistrate in statistica ARR sunt destinate transportului de marfuri generale, aici intalnim si cea mai mare scadere intre cele doua perioade de referinta. Astfel, in prezent sunt licentiate 105.051 de vehicule pe acest segment, cu 1.300 mai putine decat in octombrie anul trecut. Procentual, cele mai mari scaderi de flote, de aproape 7%, au fost inregistrate pe segmentele de transport deseuri si marfuri perisabile.
…