Piata de stivuitoare a crescut in primele unsprezece luni din 2016 cu aproape 45% fata de perioada similara din 2015. Cei mai mari cumparatori raman retailerii si aproape toti si-au deschis centre de distributie si magazine noi in toata tara, pe fondul sporirii puterii de cumparare a populatiei. In spatele retail-ului este logistica aferenta si inclusiv la nivel industrial s-a inregistrat o crestere importanta. In acelasi timp, campania de Black Friday din 2016 a fost cea mai de succes din ultimii ani. Furnizorii de echipamente si-au depasit cu mult obiectivele de vanzari si investesc masiv in service, in conditiile in care flota operata la nivel national a crescut semnificativ.
Anul care tocmai s-a incheiat a adus o crestere importanta a pietei de echipamente de stivuit, pe toate gamele. Estimarile Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Stivuitoare pentru 2016 erau ca piata din Romania sa ajunga la 3.900 de echipamente noi, insa numai in primele zece luni ale anului livrarile ajunsesera deja la 3.744 de unitati si cel mai probabil anul s-a inchis cu 4.400-4.500 de echipamente, ceea ce reprezinta un plus de aproape 45% fata de anul precedent. Foarte important este faptul ca piata romaneasca a inregistrat cea mai mare crestere procentuala dintre tarile Uniunii Europene, iar daca aceasta tendinta se va mentine si in 2017 este foarte posibil sa ajungem la acelasi nivel cu Ungaria din punct de vedere al volumelor de echipamente achizitionate.
Ponderea intre tipurile de utilaje se mentine la fel ca in 2015, cu mentiunea ca, daca echipamentele electrice au crescut in ritm cu piata (+44,5% fata de 2015), pe gama de moto-stivuitoare (diesel si pe gaz) s-a inregistrat o crestere importanta, de 46,2%, comparativ cu anul precedent. S-au innoit multe flote din productie si din industria de bauturi, iar micii intreprinzatori, clienti traditionali pentru echipamente cu ardere interna, au facut si ei achizitii importante. Cresterea pe gama moto contravine tendintei din ultimii ani, in care volumele de echipamente electrice au crescut sustinut de la un an la celalalt. Dintre acestea din urma, cele mai solicitate in 2016 au fost utilajele de depozit, iar aici in special modelele mici.
Jungheinrich Romania a inregistrat o crestere peste media pietei, situandu-se intre primii trei furnizori de pe piata, apreciaza directorul general Wilhelm Molitor. Cele mai multe vanzari au fost facute pe gama echipamentelor electrice, dintre care s-au evidentiat utilajele de interior pentru depozit. Ponderea intre vanzare si inchirierea pe termen lung s-a mentinut in 2016, ultima fiind preferata cu precadere de companiile multi-nationale. „S-au deschis depozite mari ale unor retaileri de renume, iar in plus s-au innoit flote ale firmelor de logistica. Astfel, apreciez ca gama echipamentelor de interior de depozit a crescut cu 54% in 2016 fata de volumele din anul precedent“, a declarat Wilhelm Molitor.
…