In ultimii ani, piata de transport si logistica a inceput sa acorde o atentie tot mai mare instrumentelor de monitorizare si control ale activitatii. Tendinta este influentata si de cerintele clientilor cu o infrastructura software bine pusa la punct: pentru a lucra cu acestia, si firmele de transport trebuie sa aiba instrumente similare, care le ajuta atat sa aiba o evidenta a costurilor in timp real, cat si sa isi scada consumul de combustibil, inclusiv prin identificarea furturilor. Unul din subiectele dezbatute la conferintele Tranzit de la Cluj-Napoca si Piatra-Neamt a fost importanta instrumentelor de monitorizare si software pentru companiile de transport.
Pentru a limita fraudarea tahografului digital, Comisia Europeana a introdus Regulamentul 1266/2009, cu aplicabilitate de la 1 octombrie 2012, potrivit caruia toate vehiculele fabricate dupa aceasta data trebuie sa aiba disponibil un al doilea semnal de viteza. Tot de atunci, orice senzor schimbat trebuie sa fie un model nou, care nu reactioneaza la magnet.
Astfel, la tahografele montate dupa aceasta data, autovehiculul inregistreaza doua informatii despre distanta parcursa, de la cutia de viteze si de la ABS, care ar trebui sa fie identice. A treia informatie despre distanta este obtinuta de la satelit, prin comunicare GPS.
Pentru a obtine informatii corecte de la sistemele de urmarire, in cazul celor care se alimenteaza cu date din tahograf, acestea trebuie parametrate corect. Viorel Gherdan, directorul general adjunct Tachonan Service, a explicat ca datele din tahograf privitoare la distanta parcursa nu sunt intotdeauna reale, deoarece, daca o constanta introdusa aici este in favoarea soferului, rezultatele obtinute din cele doua surse pot sa difere, spre deosebire de sistemele care functioneaza cu date preluate de la satelit, unde, chiar daca se pierde comunicarea cu cartela SIM, acestea sunt inmagazinate in echipament si transmise catre firma cand se reia semnalul GSM.
Viorel Gherdan a atras atentia asupra faptului ca, pentru a avea o imagine completa asupra comportamentului soferilor, nu este suficienta numai o analiza a datelor din tahograful digital, ci este nevoie de o evaluare generala a comportamentului soferilor, deoarece sunt si alte consumabile ce influenteaza costurile pe unitatea de transport, printre care anvelopele, acumulatorii sau reparatiile ce ar putea fi evitate. O astfel de monitorizare este posibila prin instalarea sistemului Mix Telematics oferit de Tachonan.
Sistemele mai simple de la Tachonan, respectiv de urmarire a camionului, pornesc de la 200 de euro, iar cele complexe, ce permit evaluarea soferilor, pot ajunge la 700 de euro/camion si un abonament lunar de 20 de euro, pentru comunicarea prin roaming.
FleetBoard in standard la Mercedes-Benz
Noile Mercedes-Benz Actros au in standard sistemul de monitorizare FleetBoard, care poate fi folosit gratuit primele patru luni dupa livrarea camionului, iar ulterior clientul isi plateste costurile de conectare …