Cu aproape trei luni inainte de IAA Hanovra, ZF Friedrichshafen a prezentat presei de specialitate din toata lumea ultimele inovatii in materie de sisteme de axe, transmisii si componente de sasiu. Pe circuitul de testare din apropiere de Aachen, jurnalistii au putut vedea la lucru toate sistemele, gata montate si functionale pe camioane, vanuri si autobuze, si au apreciat beneficiile in ceea ce priveste manevrabilitatea si confortul la rulare.
In ciuda ploii torentiale si a frigului (doar 16oC), totul a decurs „ceas”, iar recompensa pentru toata lumea a fost o „plimbare” in calitate de co-pilot la bordul unuia din cele doua camioane de curse ZF.
Pentru a raspunde cerintelor pietei de transport privind optimizarea costurilor de operare, vehiculele comerciale trebuie sa fie cat mai eficiente in ceea ce priveste consumul de combustibil, fara a face compromisuri in materie de siguranta si confort. Cu 122 de facilitati de productie in 26 de tari din toata lumea, ZF produce tehnologii adaptate deopotriva cerintelor constructorilor de vehicule si operatorilor de transport, iar acestea sunt sustinute de nu mai putin de 650 de puncte de service in toata lumea.
TraXon cu ambreiaj dual optimizeaza consumul si confortul la rulare
Noua transmisie automata TraXon pentru camioane acopera o gama larga de aplicatii. Aceasta ofera cuplu motor crescut, fara a influenta raportul putere-greutate si, in functie de aplicatie, poate fi proiectata cu ambreiaj umed, cu modul hibrid, ambreiaj dual sau ambreiaj cu convertor de cuplu. Special pentru noua transmisie, ZF a dezvoltat sistemul automat de schimbare a treptelor de viteza pe baza informatiilor primite prin conexiune GPS – „PreVision GPS”.
TraXon poate transmite cupluri motoare de peste 3.000 Nm, ceea ce o face atractiva pe piete unde se accepta vehicule avand masa maxima autorizata de pana la 60 t. De altfel, este disponibila atat in configuratie cu 12, cat si cu 16 trepte, ambele versiuni „direct drive” sau „overdrive” – aceasta din urma in mod deosebit cu un raport de transmisie lung la ultima treapta. De precizat ca sunt disponibile optional patru trepte de viteza pentru marsarier. Comparativ cu AS Tronic, nivelul de zgomot este redus in cazul TraXon cu 6 dB.
Varianta cu ambreiaj dual raspunde cerintei de eficienta in consum din partea operatorilor de transport. Raportul de transmisie mare pentru axa spate reduce turatia motorului in treapta superioara de viteza, insa acest lucru ar determina schimbarea mai deasa a treptelor in cazul transmisiilor clasice. TraXon Dual optimizeaza schimbarea treptelor 10, 11 si 12 de viteza, astfel ca nu se mai pierde din cuplul motor la accelerare sau decelerare si se optimizeaza consumul de carburant.
Pentru a evidentia modul de functionare al noii transmisii, un DAF XF testat a fost echipat cu laptop pentru afisarea regimului de accelerare si schimbarea treptelor de viteze in modul „power shift”. Alaturi de acesta a fost prezentat si un model Kamaz cu transmisie …