Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Producatorii au solutii, legislatia ii impiedica

Piata vest-europeana de vehicule comerciale a inregistrat o crestere de 3%, datorata efectului de pre-buy inainte de introducerea normei Euro 6, piata americana a avut o crestere cu doua cifre, iar China, de doar 4%. Acum, dupa intrarea in vigoare a acestui standard, atentia se va muta de la reducerea noxelor la diminuarea emisiilor de CO2, care presupune reducerea si mai mult a consumului de carburant. Insa opinia generala a producatorilor prezenti la traditionala conferinta pre-IAA, organizata de VDA, a fost ca nu este nevoie de o lege care sa impuna limite pentru CO2, deoarece deja clientii cer asta, pentru eficientizarea consumului de carburant.
 

Ei cer din nou o mai mare flexibilitate a legislatiei in ceea ce priveste dimensiunile vehiculelor, permisiunea de a le modifica pentru o aerodinamica mai buna si cresterea capacitatii de incarcare. Daca organele legislative ar permite schimbari in acest sens consumul ar scadea in continuare si, implicit, si emisiile de CO2.

Conferinta de pe 26 iunie organizata de VDA (Asociatia Producatorilor de Vehicule din Germania) a reunit reprezentanti ai principalilor producatori de vehicule comerciale si componente, plus circa 150 de ziaristi.
Cu aceasta ocazie, Matthias Wissmann, presedintele VDA, a aratat ca acum, dupa intrarea in vigoare a acestui standard, atentia se va muta de la reducerea noxelor la diminuarea emisiilor de CO2, care presupune reducerea si mai mult a consumului de carburant. Insa realizarea unui regulament privind emisiile de CO2 la vehiculele comerciale nu este la fel de simpla cum s-a intamplat pentru autoturisme, deoarece vorbim de o piata extrem de variata.

Legislatia doar va incurca lucrurile
Producatorii nu au nevoie de legislatie pentru emisiile de CO2, crede Anders Nielsen, CEO MAN, in conditiile in care, daca vor sa fie competitivi pe piata, trebuie sa vina cu produse eficiente, cu vehicule cu un consum redus. „Vorbim de vehicule extrem de eficiente in comparatie cu autoturismele. De tinut minte faptul ca, atunci cand sunt reduse noxele, creste consumul de carburant, dar producatorii, prin inovatiile pe care le-au adus pe piata, au reusit sa reduca si consumul, si noxele, in conditiile in care existau limite doar pentru noxe. Reducerea consumului si a CO2 a venit ca o cerinta a pietei – clientii au nevoie de vehicule eficiente“, considera acesta.
In opinia lui Wolfgang Bernhard, membru al CA Daimler, producatorii au tot inovat de-a lungul anilor: din 1965 pana in prezent consumul de carburant/t/km a fost redus cu 60%. Iar pentru a micsora si mai mult cifrele este nevoie ca toti cei implicati pe aceasta piata sa isi uneasca fortele, deoarece sunt mai multi factori care determina emisiile de CO2: tractorul, remorca, anvelopele, carburantul, modul de operare, infrastructura si intervalul de innoire a flotelor. „Piata solicita reducerea consumului si a emisiilor, insa in acelasi timp se doreste si cresterea capacitatii de incarcare, a performantelor si sigurantei. …

Articole similare