Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O solutie optima pentru distributia grea

La mijlocul lui iulie, Volvo Romania a prezentat presei de specialitate noul FE 320 4×2 cu duba izoterma cu oblon hidraulic, echipare aproape standard pentru vehiculele de distributie. Camionul incarcat la capacitate (18 t) a inregistrat un consum mediu de 20 l/100 km pe un traseu de 300 km, intre sediul Volvo Romania din Bolintin Deal si Cheia, prin Targoviste, si retur pe autostrada pana la Ghermanesti, parcurs cu o viteza medie de 51,33 km/h. Consumul a fost inregistrat cu un dispozitiv special pentru masurarea consumului de combustibil pe diferite etape ale traseului, variind de la 40 l/100 km pe drumul de urcare de la Valeni la Cheia pana la 11,45 l/100 km pe drumul de coborare de la Cheia la Ploiesti.
 

Volvo FE s-a dovedit a fi un camion usor de manevrat si destul de economic pentru greutatea transportata, calitati importante pentru activitatea de distributie regionala. Confortul la volan este foarte bun si datorita noii cutii de viteze I-Shift introduse de Volvo in premiera anul trecut si la gama medie, Eco-Roll, care functioneaza atunci cand este fixat Cruise-Controlul, precum si datorita noilor scaune cu suport lateral mai ferm si posibilitati de ajustare mai numeroase.

Prezentarea noului FE 320 4×2 in Romania face parte dintr-un turneu mai amplu, inceput in Cehia si continuat in Slovacia, Ungaria, Bulgaria si Romania, dupa care camionul urma sa plece in Austria, fiind menit promovarii noului FE, model mai putin popular in Europa Centrala si de Est, in ciuda proprietatilor excelente pentru distributie.
Camionul ales pentru testare a fost un FE cu ampatament de 5.500 mm si o lungime de 10 m, carosat cu un box izoterm, care creste greutatea proprie a sasiului pana la 10.080 kg. Greutatea maxima autorizata pentru acest model este de 18 t. Vehiculul a fost incarcat la capacitate cu blocuri de beton dispuse uniform pe podeaua boxului.
Modelul testat a fost echipat cu cabina de dormit cu o bancheta cu latime de 780 mm. Inaltimea interioara (deasupra tunelului motor) este de 1.605 mm, iar lungimea/ latimea interioare sunt de 2.200 mm, respectiv 2.300 mm.
Vehiculul ofera o vizibilitate excelenta in jurul sau, gratie oglinzilor mari, fractionate, fara carcase care sa blocheze campul vizual, dar si geamurilor mari, inclusiv la nivelul genunchilor soferului si pasagerului.
Panoul de bord este luminos si usor de citit indiferent daca afara este soare sau intuneric, iar comenzile dispuse pe volan sau in dreapta acestuia pot fi actionate rapid, dupa doar cateva minute petrecute in camion.
Vehiculul a fost echipat cu pachet Distribution+, care include geamuri electrice, Cruise Control, sistem de climatizare, inchidere centralizata, trapa cu geam, parasolar, oglinzi electrice si trepte iluminate pe timp de noapte.

20 l/100 km incarcat la capacitate pe un traseu solicitant
Vehiculul de test avea montat un dispozitiv de masurare a consumului separat de computerul de bord si de Dynafleet (din pacate, Dynafleet a lipsit, astfel ca nu ne-am putut verifica …

Articole similare