Luna trecuta, membrii retelei Pall-Ex din Romania au primit in teste, pentru trei saptamani, o semiremorca Mega Liner Variofloor de la Krone, pentru a vedea cum se comporta pe drumurile de la noi, cat de bine se poate folosi volumul util, cat de repede se incarca/descarca, dar si ce alte avantaje ofera exploatarea ei, urmand ca la finalul acestei perioade sa se decida eventual achizitia mai multor unitati.
Semiremorca incarcata mereu la capacitate va merge in principalele orase in care activeaza membrii retelei – Cluj-Napoca, Timisoara, Brasov, Iasi, Suceava, Constanta, Craiova, Baia Mare si Bucuresti – tur-retur pornind de la hubul central din Sibiu, in cadrul activitatilor de trunk (deplasari zilnice).
In timpul celor trei saptamani de test se va masura, pe fiecare segment de drum, numarul de paleti in plus incarcati fata de o semiremorca mega normala si la final rezultatele vor fi publicate si pe baza lor se va lua decizia de a achizitiona un astfel de model. Iar Danor Ionescu, CEO Pall-Ex Romania, estimeaza ca pentru inceput membrii retelei locale vor cumpara 10-15 astfel de semiremorci. Numai Delamode are in plan 4-5, dar si alte firme din retea care folosesc paleti de diferite dimensiuni ar putea exploata cu succes un astfel de model. De aceea alti opt membri Pall-Ex au fost invitati la demonstratia facuta la Bucuresti de reprezentantii Krone la debutul testului. Cei interesati de achizitia acestui model beneficiaza de o finantare speciala in leasing.
Ideea de a folosi o semiremorca mega cu podea dubla a venit din Marea Britanie – unde toate retelele de marfa paletizata folosesc modele double deck si unde inaltimea maxima admisa pe drumurile publice este mai mare decat pe continent – dar pana de curand nu producea nimeni un vehicul similar, asa cum arata Danor Ionescu. Unele companii au in oferta un astfel de model, dar cu bare, „insa Krone a venit in intampinarea noastra, a mai imbunatatit putin prototipul pe care l-a expus acum doi ani la IAA Hanovra, iar anul acesta, tot la IAA, a venit cu o versiune noua. Este singura companie care propune o semiremorca mega cu podea dubla, din care partea superioara este fractionata in trei, si care se poate incarca/descarca pe lateral.“
Romania este prima tara in care Pall-Ex testeaza acest model, dar Danor Ionescu, mandru de faptul ca „noi am fost cei mai inovatori si mai rapizi din intreaga retea europeana“, a aratat deja proiectul filialelor din Italia, Spania, Franta, Benelux si Polonia, care „nici nu stiau de existenta acestei semiremorci“. Le va prezenta si filmarile realizate la incarcare/ descarcare, precum si impresiile utilizatorilor de la noi, astfel ca se estimeaza sa apara comenzi si din alte tari.
Avantaje multiple, incepand cu optimizarea volumului de incarcare
Semiremorca are greutatea proprie de circa 7,3 t – 600-700 kg mai mult decat un mega standard, din cauza podelei duble si a structurii de rezistenta si stalpilor ranforsati pentru Europa de Est – si mai dispune de sistem de ancorare …