La jumatatea lunii trecute, Evensys a organizat o noua conferinta avand ca tema managementul flotelor si cu aceasta ocazie s-a discutat inclusiv despre ce presupune aceasta activitate in prezent – indatoriri si cunostinte complet diferite fata de ce presupunea acum cateva zeci de ani, mai ales datorita urmaririi vehiculelor prin GPS, care aduce o cantitate foarte mare de informatii disponibile apoi pentru analize si luarea de decizii – si despre principalele tendinte in domeniu – necesitatea de a intelege si mai bine managementul mobilitatii si de a raspunde mult mai prompt la cerintele clientilor, ca urmare a evolutiei tehnologice, si inca un plus de eficientizare a administrarii parcului auto, de la achizitie la alocare, reparatii, dezvoltare personala a celor responsabili s.a.
Dintre toate temele abordate, cea legata de asigurari a starnit cele mai multe interventii, atat datorita rolului pe care alegerea unei solutii avantajoase il poate avea in scaderea costurilor de exploatare a vehiculelor, cat si din cauza multelor probleme – intarzieri la plata sau plati partiale – pe care le au la noi clientii.
Asa cum recunoaste Valentin Tuca, CEO Aon Romania, Bulgaria si Europa de SE, pentru multe firme cu flote auto asigurarile au reprezentat un cost tot mai mare in ultimul timp, din 2004 incoace limitele de raspundere in cazul RCA crescand de circa 10 ori. Si asta in primul rand pentru ca rezultatele asiguratorilor au fost slabe, ei platind daune mai mari decat incasarile din prime. Tendinta din pacate continua si de curand Autoritatea de Supraveghere a Asigurarilor a elaborat un proiect de norme care la jumatatea lui noiembrie era in dezbatere la firmele de profil si care aduce anumite completari, cu scopul de a controla mai mult rezultatele pietei in ceea ce priveste RCA, pentru a preintampina noi cresteri de costuri.
In ceea ce priveste Casco, s-a produs o oarecare asezare a preturilor, situatie care aminteste de cea de acum 3-4 ani din Polonia, cand costurile s-au asezat si apoi peste noapte au crescut cu 30-40% din cauza rezultatelor proaste ale asiguratorilor si a incapacitatii de a face fata cu incasarile.
Un alt aspect dezbatut cu ocazia conferintei si binecunoscut, de altfel, de toti posesorii de flote auto, este faptul ca e imposibil sa faci un buget exact pentru RCA de la un an la altul, deoarece costul cu asigurarea depinde si de rezultatele pe care le vei avea intre timp si de componenta bonus-malus.
In acest punct al dezbaterii, Valentin Tuca a tinut sa sublinieze faptul ca „rolul nostru, ca brokeri, nu e sa cumparam asigurari si sa le vindem mai departe, ci sa vedem cum evolueaza costurile si ce masuri poate lua clientul astfel incat flota pe care o opereaza sa aiba rezultate bune, deci si cheltuieli reduse in anul urmator“. In plus, brokerii ofera si consultanta in procesul de modelare a riscului, o componenta esentiala a acestui proces fiind stabilirea fransizei.
…