Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vanzari mult mai mari decat in 2013 la gama grea si un nou lider

Potrivit informatiilor primite de la DRPCIV, in 2014 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 14.417 autovehicule comerciale noi (din care 611 autospeciale si opt vehicule incomplete) si 46.875 rulate (902 autospeciale), iar 36.700 au fost reinmatriculate (818 autospeciale si doua vehicule incomplete), fata de 12.665 (799 de autospeciale si opt vehicule incomplete), 45.707 (985 de autospeciale), respectiv 37.047 (740 de autospeciale si doua vehicule incomplete) in 2013. Utilitarele de pana la 3,5 t greutate totala si cele de peste 16 t au reprezentat, si de aceasta data, segmentele cele mai dinamice, cu cea mai mare crestere fata de 2013, iar categoria grea are, in plus, si un nou lider, Mercedes-Benz.
 

Vanzarile de semiremorci noi au crescut si ele substantial fata de 2013, dar numarul lor continua sa fie mult mai mic decat al camioanelor noi inmatriculate in Romania.

Asa cum v-am anuntat si la inceputul anului trecut, deoarece mai multi importatori de camioane ne-au semnalat faptul ca datele de la DRPCIV nu corespund intru totul realitatii, in sensul ca unele vehicule considerate rulate la prima inmatriculare in Romania sunt de fapt noi, dar au fost inmatriculate pentru prima data in tara de origine pentru a putea fi aduse aici pe roti, am stabilit, de comun acord cu acestia, sa consideram ca, in plus fata de ce anunta DRPCIV ca fiind vehicule noi, sa le consideram ca fiind din aceasta categorie si pe cele care apar in statistici ca fiind rulate la prima inmatriculare in Romania, dar care au avut prima inmatriculare in ultimele sase luni. Sigur ca exista si posibilitatea ca o firma sa cumpere acum un vehicul comercial si, din diverse motive, sa-l revanda dupa mai putin de sase luni, dar este mult mai probabil ca acestea sa fie de fapt noi si inmatriculate initial provizoriu in strainatate.
Din categoria autovehiculelor comerciale cu masa totala maxima autorizata de pana la 3,5 t au fost inmatriculate anul trecut 10.450 de unitati noi (din care 467 de autospeciale), in crestere fata de cele 9.494 (din care 633 de autospeciale) din 2013.
Lider de piata este tot Dacia (cu 2.636 de unitati, fata de 2.245 in 2013), urmat de Ford (1.324/1.285), Fiat (992/772), Mercedes-Benz (888/689), Peugeot (837/508), Renault (830/864), Volkswagen (826/716), Citroën (561/766), Toyota (526/355), Iveco Daily (351/301), Mitsubishi (210/184), Nissan (190/307), Opel (122 de unitati in 2014 si 106 in 2013), Isuzu (64), Skoda (39), Giotti Victoria (14), Land Rover (sase), Dodge si GWM (cate doua) si Infinity, LDV si Piaggio (cate un vehicul nou de pana la 3,5 t inmatriculat in 2014).
Asadar, dintre firmele care au vanzari mai consistente de vehicule comerciale de pana la 3,5 t, cele mai multe au inregistrat cresteri fata de anul anterior – cele mai mari in cazul Dacia, MB, Peugeot – exceptii fiind Renault (care in 2013 a fost pe locul al treilea, dupa Dacia si Ford), Citroën si Nissan.
Din categoria autovehiculelor comerciale noi de 3,5-6 t …

Articole similare