Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Turcia profita de situatiile conflictuale din Rusia si Iran

Dupa ce a investit sume mari in infrastructura, autostrazi noi si sisteme de cale ferata, Turcia functioneaza acum la o buna capacitate in sectorul logisticii, luandu-si in serios rolul de legatura intre Europa si Asia. Ca urmare, situatia politica dificila din Rusia a gasit-o deschisa spre a beneficia de faptul ca multe companii europene ii solicita acum depozitarea temporara a marfurilor cu destinatia Rusia, neputandu-le expedia direct. La fel, problemele din Iran au venit in sprijinul Turciei, obligand o serie de companii iraniene cu subsidiare acolo sa aduca marfa din Europa in Turcia si apoi s-o expedieze in Iran, dupa schimbarea documentatiei. Insa zonele conflictuale i-au adus si deservicii, asa cum este cazul Irakului si Siriei, ale caror tensiuni interne au blocat trecerea camioanelor turcesti catre Orientul Mijlociu.
 

Aceste aspecte au fost abordate la targul Logitrans, desfasurat la Istanbul la finalul anului trecut, in cadrul panelului „Suplly chain in domeniul automotive in Turcia si CSI“, sustinut de directorul general al Ekol Logistics, Tülay Gül, alaturi de profesorul german Klaus Schmidt, specialist in logistica internationala, Mehmet Sahintürk (Ekol Logistics) si Emre Eldener (CEO Kita Logistics).
Inca mai sunt probleme acute
In ciuda investitiilor masive, Turcia mai are destule problemele de rezolvat, cele mai acute fiind cele politice si din domeniul comertului – in prezent exista un mare dezechilibru intre importuri si exporturi, volumul intrarilor fiind de 2,5 ori mai mare decat al iesirilor.
„Business-urile din domeniul automotive au o pondere de 15% din exporturi, majoritatea (80%) fiind catre Europa, cu problemele specifice de vamuire. Asia prezinta insa perspective bune, fiind un candidat potrivit pentru o crestere masiva in acest sector, insa Turciei inca ii lipseste un lobby international corespunzator“, a punctat Klaus Schmidt, mentionand ca exportatorii din Turcia au nevoie de suport potrivit si de la companiile de logistica.
Pe de alta parte, Tülay Gül, director general Ekol Logistics, atrage atentia furnizorilor de servicii logistice care vor sa intre pe piata turca asupra faptului ca trebuie sa cunoasca bine Turcia, legile si problemele vamale. De asemenea, vor trebui sa se autointegreze in Turcia, deoarece este o zona speciala, diferita de Europa. „Nu este usor sa cresti in Turcia, cand vii din afara, pentru ca si furnizorii locali de servicii logistice lucreaza la acelasi nivel sau chiar mai bine, ca urmare a faptului ca noi ne straduim mult sa ne adaptam“, a mai spus Tülay Gül, sfatuind industriile germane care intra pe piata turca in sectorul logisticii sa combine vederea lor de tip „alb-negru“ cu flexibilitatea locala.
Daca pe pietele germana si europeana in general se observa o tendinta de consolidare, Tülay Gül este de parere ca si pe piata de automotive din Turcia companiile incep sa-si uneasca fortele pentru a deveni mai puternice si a castiga flexibilitate, dupa propriile nevoi. „Ca sa reziste, firmele …

Articole similare