Dr. Wilfried Gatzke, director de vanzari MAN Truck & Bus, a vizitat Romania cu ocazia conferintei Tranzit de la Bucuresti si a raspuns intrebarilor noastre referitoare la cele 20 de piete de care este responsabil – statele baltice, Europa de Sud-Est, zona Caucaz, Israel – si la specificul lor, si mai ales la situatia transportului si a vanzarilor de camioane din Romania.
Conform declaratiilor dr. Wilfried Gatzke, numai in sase dintre tarile de care este responsabil exista statistici oficiale privitoare la vanzarile de autovehicule comerciale, iar MAN are acolo o cota medie de 17% pe segmentul camioanelor de peste 6 t greutate totala – o valoare mai buna decat media sa la nivelul intregii Europe.
Dintre ele, producatorul german se pozitioneaza cel mai bine in Croatia, cu 43% din piata – cea mai mare valoare a sa de pe intregul continent – iar Bulgaria este si ea foarte puternica. Pe de alta parte, vanzarile au scazut in tarile baltice din cauza crizei din Ucraina.
Concret, anul trecut MAN a vandut in aceasta regiune 2.192 de camioane noi, in scadere usoara fata de 2013 – rezultatele din ambii ani au fost influentate, diferit de la o tara la alta, de achizitiile facute de transportatori inainte sa intre in vigoare obligativitatea de a inmatricula doar camioane noi Euro 6. Iar de la 2015 se asteapta ca vanzarile sa creasca usor in multe tari europene, dat fiind faptul ca inceputul a fost „destul de promitator. Cand discut cu clientii care fac transport international observ ca multi se tem de efectele negative pe care noua reglementare MiLoG din Germania o va avea asupra competitivitatii lor. Dar comenzile pe care le-am primit de pe acest segment la inceputul anului sunt foarte promitatoare, astfel ca deocamdata noi nu simtim vreun efect negativ al noii legislatii. Iar in Romania in mod special anul a inceput foarte bine.“
Pe de alta parte, in Germania piata totala de camioane de peste 6 t s-a contractat cu 2% in ianuarie si februarie 2015 fata de aceleasi luni din 2014, ceea ce insa nu este descurajator, deoarece „piata germana este foarte puternica si deci volumele de transport ar trebui sa creasca, ceea ce va duce si la cresterea vanzarilor …