Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Bataie mare pe marfuri si-asa insuficiente

Transportatorii din zona Moldovei nu beneficiaza de cel mai propice mediu pentru dezvoltare. Pot fi numarati pe degetele de la o mana producatorii mari care le dau de lucru, variantele de trecere a muntilor catre vest nu sunt cele mai bune si de cateva luni, din cauza restrictiilor impuse de Rusia, transportatorii romani se confrunta si cu competitia reprezentata de transportatori basarabeni care, ramasi fara volumele traditionale de transportat, isi indreapta tot mai des privirea catre vest. Asta duce la o bataie acerba pe marfa si asa putina, ceea ce rezulta imediat in reducerea tarifelor de transport.
 

Laurentiu Axinte, directorul companiei iesene Euromax Company, a aratat ca numarul trans- portatorilor basarabeni care si-au deschis firme la Iasi este foarte mare. „Acestia sunt interesati sa aiba licenta de transport si CEMT din Romania. Dupa Bucuresti, Iasiul este al doilea oras din tara ca numar de autorizatii eliberate. Din Iasi, din toate firmele care au CEMT, doar 3-4 sunt romanesti, restul sunt din Republica Moldova si figureaza doar cu numele ca firma romaneasca de transport, afacerile fiind gestionate de acolo“, este de parere directorul Euromax Company, mentionand ca, daca in trecut acestea nu prea reprezentau o problema deoarece mergeau predominant spre est, catre Rusia si tarile ex-sovietice, prezenta acestor companii a crescut, deoarece acum, din cauza conflictului din Ucraina si a restrictionarii exporturilor catre Rusia, acestia s-au vazut nevoiti sa se reorienteze catre alte piete. „Ne concureaza pentru ca incarca din Romania pentru Republica Moldova. Si faptul ca iau curse de acolo pentru Romania tot concurenta este, pentru ca acea cursa putea fi facuta de o firma romaneasca. Ne-au invadat, au distrus preturile de transport care s-au redus la jumatate, merg pe nimic. Ei au avantajul ca alimenteaza in Basarabia, pe cand noi alimentam aici, la pret mai mare. Acolo litrul de motorina e 4 lei, aici e 6 lei.“

Contractul direct, marele avantaj
Flota Euromax Company cuprinde 20 de camioane, toate DAF, Euro 5, cu vechime de maximum trei ani. Acestea realizeaza atat curse internationale, cat si la nivel intern. Cursele internationale, sunt platite foarte prost, considera Laurentiu Axinte, ca urmare, majoritatea vehiculelor sunt folosite acum mai mult pentru transport intern de marfuri generale si ADR. „Pentru transportul intern volumele transportate sunt destul de echilibrate pentru tur si retur, avem contracte directe cu clientii. Avem si licenta de intermediere si subcontractam si catre alte companii“, a mai explicat directorul companiei, precizand ca se transporta mai mult materiale de constructii, in zona fiind cativa producatori cu activitate constanta si care au facut investitii semnificative. Exemple graitoare sunt Arcellor Mittal din Iasi, care exporta circa 90% din productia de tevi, Arcellor Mittal din Roman, Tehnostil si Brikston, producator de caramida.
Directorul companiei iesene considera ca pentru dezvoltarea zonei …

Articole similare