Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Se inmultesc tepele date de firme din fosta CSI

In ultimii ani multe firme din Romania si Republica Moldova s-au confruntat cu probleme de furt de marfa prin „deturnarea” camioanelor incarcate sau prin prezentarea altor camioane la incarcare, precum si cu neplata serviciilor de transport de expeditori „fantoma”. Va prezentam cazul unei companii romanesti, care a ramas buna de plata in cazul furtului anvelopelor care trebuiau transportate din Republica Tatarstan in Romania, si care demonstreaza ca si in cazul celor mai seriosi colaboratori pot aparea probleme.
 

Pe 16 aprilie o companie romaneasca a emis catre o casa de expeditii din Republica Moldova o comanda de transport pentru efectuarea unei curse din Nihjnekamsk catre Romania. Casa de expeditii a fost de acord cu conditiile prevazute in comanda, inclusiv cu contravaloarea transportului. Casa de expeditii a contractat un transportator tot din Republica Moldova. In 22 aprilie camionul a fost incarcat conform facturilor si CMR, care au fost semnate si stampilate de reprezentantul transportatorului.
Observand ca sosirea marfii intarzie peste un timp rezonabil fata de un transport similar, compania romaneasca a luat legatura cu casa de expeditii, care in urma verificarilor facute a putut sa comunice ca vehiculul a fost intr-adevar incarcat cu anvelopele in discutie, dar ca toate datele privind transportul sunt false (certificat inmatriculare, CMR, pasaport conducator auto, licenta de transport etc.), iar marfa nu a parasit teritoriul CSI. Compania romaneasca a luat legatura din nou cu administratorul casei de expeditii din Chisinau, cu care a fost contractat transportul, si a solicitat asigurarea de care dispune in caz de pagube privind transportul, dar acesta a comunicat telefonic ca nu are nici un fel de asigurare, lucru pe care directorul partii romane il considera fals, intrucat in lipsa acesteia, compania moldoveneasca nu poate avea licenta de functionare ca si casa de expeditie. „Ei spun ca nici …

Articole similare