La inceputul lui august s-a desfasurat la Snagov a treia finala nationala a competitiei Optifuel Challenge, organizate de Renault Trucks, in urma careia au fost alesi cei doi reprezentanti ai Romaniei la finala internationala de la Lisabona, din perioada 6-8 octombrie, unde se va desemna Eco Soferul Anului. Acestia sunt Marius Filip (reprezentantul companiei Transportes Filip), care s-a clasat pe primul loc cu 92,3 puncte si a obtinut astfel, pentru compania sa, dreptul de a folosi un camion Renault T460 Optifuel timp de o luna, iar pentru sine, un voucher de 1.000 de euro pentru cumparaturi, si Costin Anghelescu (Costi Trans), care a obtinut 73,7 puncte si a castigat un voucher de service de 500 de euro valabil in reteaua Renault Trucks din Romania si un voucher de 500 de euro pentru cumparaturi.
Iar ocupantul celui de-al treilea loc, Mihai Mihail (de la AC International Road Cargo), cu 73,4 puncte, a primit un voucher de service de 300 de euro valabil in reteaua Renault Trucks din Romania si un voucher de 300 de euro pentru cumparaturi. Interesant la editia din acest an a fost faptul ca primii trei clasati nu conduc camioane in viata de zi cu zi, ci sunt administratori de parc auto sau de firme de transport, astfel ca rezultatul foarte bun s-ar putea explica prin preocuparea mai mare decat a unui sofer pentru scaderea consumului.
In finala au concurat, pe un traseu de 42 km, 11 conducatori auto profesionisti – ar fi trebuit sa fie 12, dar unul dintre cei calificati a absentat motivat – care, reamintim, au ajuns aici in urma castigarii etapelor locale din 12 orase, unde au participat in total, in perioada aprilie-iulie 2015, circa 150 de soferi.
Competitia isi propune, ca si in anii anteriori, sa premieze cel mai mic consum obtinut la volanul unui camion Renault, de data aceasta noul T Optifuel, optimizat pentru un consum eficient – deoarece inglobeaza tehnologii avansate si servicii destinate acestui scop – si care are motor de 460 CP. T Optifuel nu doar ca este Camionul International al Anului 2015, ci a obtinut de curand si certificarea TÜV Rheinland, care a omologat o reducere a consumului cu 10,9% fata de un T standard, dupa ce soferii au efectuat cursul de conducere economica Optifuel Training.
Radu Apostu, driver trainer Renault Trucks si responsabil Optifuel a fost implicat in organizarea evenimentului si la editia anterioara, in calitate de reprezentant de vanzari, avand printre atributii si pe aceea de a convinge companii din 10 judete sa-si inscrie soferii in competitie si printre satisfactii faptul ca unul dintre cei de care s-a ocupat personal – Florin Olteanu – a fost castigatorul etapei nationale.
Marius Filip a castigat detasat
La editia din 2015, meritul principal al castigatorului a fost ca s-a prezentat bine nu doar in ceea ce priveste consumul, ci si la ceilalti parametri. Cu alte cuvinte, „a renuntat la gandirea de a merge ca pentru concurs si a mers ca intr-o cursa normala (tinand cont de toate criteriile de punctare), …