Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Metode variate de crestere a termenelor de plata

Clientii sunt tot mai inovativi in a-si prelungi termenele de plata. Daca cei mari impun de la inceputul anului un anumit tarif, indiferent de contract, altii vor documentele in original la birou, iar daca lipseste un aviz blocheaza toate facturile de la plata fara sa anunte. Sau au cateva luni pe an in care pur si simplu nu fac plati. Companiile de expeditii au parte tot mai des de astfel de incidente, care le pun in situatia de a-si plati transportatorii din banii proprii.
 

Termenele la care vin banii de la clienti ajung la 45-60 de zile si, pentru a-si plati la timp transportatorii contractati prin casa de expeditii, de multe ori firma este nevoita sa apeleze la fondurile proprii.
Dar cele 60 de zile curg de la momentul primirii documentelor in original la biroul clientului, deoarece, pentru a trage cat mai mult de timp, cei mai multi nu recunosc aceste documente trimise pe e-mail. „Normal ar fi ca dupa descarcare sa emitem clientului factura pe care sa i-o trimitem pe e-mail cu toate documentele atasate. Iar in cele 45 de zile pana la plata are timp sa primeasca si originalele, sa le studieze etc.“, a explicat Mircea Manescu, directorul Ahead Logistic.
Nu numai romanii procedeaza astfel pentru a-si amana platile, ci si companiile din vest la care documentele se trimit prin posta, pentru ca este mai ieftin si ajung intr-o saptamana. Daca ar fi trimise prin curier, deja profitul cursei s-ar reduce considerabil.
Odata ce documentele ajung la client, daca lipseste vreun aviz se blocheaza la plata intreaga suma, in multe cazuri fara a anunta furnizorul de servicii. Pentru a se feri de astfel de situatii, Ahead tine legatura cu majori- tatea clientilor, pentru a vedea daca le-au ajuns documentele si daca exista vreo problema. „Mai sunt si unii care, daca ai uitat sa le ceri banii la timp, iti si reproseaza asta. Dar sunt si unii clienti corecti, care ne anunta daca ne blocheaza facturile la plata din lipsa unui document necesar.“
Alti clienti isi amana platile de doua ori pe an fara a anunta din timp furnizorii, ceea ce presupune o prelungire cu inca 30 de zile a termenului de plata fata de cel stabilit. „In plus, de pe 15 decembrie pana pe 15 ianuarie iar nu fac nicio plata, pentru ca… e contabilul in concediu. Dar clientul are intotdeauna dreptate. Oricum, noi ne focalizam pe clienti seriosi.“
Daca banii de la clienti vin tot mai tarziu, este nevoie de putere financiara proprie pentru a plati la timp transportatorii subcontractati. „Daca ii reprosezi ceva clientului spune ca nu dai dovada de intelegere. Or, nu pot sa spun transportatorilor ca nu le platesc factura deoarece clientul meu e plecat in concediu. In plus, deoarece noi suntem si transportator, si casa de expeditii, transportatorii nu discuta cu noi asa cum o fac cu clientii. Daca vine un client mare si le micsoreaza tariful, nu spun nimic, pe cand la noi sar imediat. Pe cei agresivi ii trecem pe lista neagra.“

Articole similare