Cu cele 44 de camioane pe care le foloseste in proiecte dedicate pentru transport international, KLG Trucking reuseste sa realizeze un profit de circa 8%, cifra in crestere datorita masurilor de eficientizare pe care a reusit sa le implementeze. Cea mai mare problema cu care se confrunta acum compania, ca si alte firme de pe piata, este lipsa acuta de soferi care sa vrea sa munceasca saptamani la rand in Europa si sa stie cel putin o limba straina.
KLG Trucking s-a nascut din dorinta companiei de a-si servi clientii din logistica si pe segmentul de transport international in 2012. In prezent are 44 de autotractoare, din care 42 fac transport intracomunitar si doua intern, iar doua sunt folosite exclusiv pentru KLG Europe Logistics.
Camioanele (DAF, Volvo si Mercedes) sunt relativ noi. Doar cele doua folosite in transport intern sunt fabricate in 2008, iar restul au mai putin de trei ani, ultimele achizitii fiind facute anul acesta.
In total, grupul numara 140 de unitati ce se afla in proprietatea unei companii din cadrul grupului KLG, iar cele detinute de firma din Romania sunt in regim de chirie.
Flota KLG este reinnoita periodic la cinci, maximum opt ani, in functie de utilizare. „Cele doua camioane care fac transport local nu a fost nevoie sa le innoim pana acum, chiar daca sunt putin mai vechi. Daca nu au costuri de intretinere care sa anuleze eficienta pe care acestea o aduc, nu are sens sa le inlocuim“, a explicat Mihaela Alecu, operations manager KLG Trucking.
In segmentul de transport intracomunitar, KLG Trucking functioneaza ca tractionist. „Acest mod de lucru te protejeaza de fluctuatiile sezoniere, ca cele cauzate de concediile diferitelor industrii. Sarcina planificarii lor revine clientului caruia ii sunt alocate aceste camioane. Asa ca este mai usor si mai putin riscant sa ai un autotractor pe care sa-l operezi si cu care sa tragi trailerul clientului.“
Profitul este in crestere
Rata de profit pentru cursele efectuate de KLG este intre 5 si 8% in functie de client. Iar pentru anul acesta compania se asteapta la o crestere a profitului ca urmare a identificarii unor noi resurse de reducere a costurilor: negocierea unor contracte de service si intretinere mai avantajoase si motivarea soferilor pentru a pastra camioanele intr-o stare cat mai buna. „Cred ca esti mai profitabil daca ai 40 de camioane, decat daca ai trei sau cinci. Costurile fixe se impart altfel pe un numar mai mare de camioane“, considera Mihaela Alecu.
Chiar daca sunt situatii cand contractele se negociaza la nivel de grup, firma din Romania poarta direct responsabilitatea acoperirii capacitatii de transport. Pentru cele 44 de camioane, compania lucreaza cu opt clienti, trei dintre ei acoperind aproape 60% din cifra de afaceri realizata de KLG Trucking.
Tarifele nu au crescut
Clientii KLG Trucking nu au fost de acord cu cresterea tarifelor de transport, motivand nivelul redus al pretului la combustibil. „Cat timp pretul carburantului la nivel european scade, …