Bedelco a avut o evolutie constanta in ultimii ani pe piata anvelopelor de camion din Romania si isi propune sa fie un jucator important pentru urmatorii 10-15 ani, obiectiv ce necesita o adaptare permanenta la cerintele clientilor, care pe fondul crizei economice si financiare s-au schimbat, in sensul preferintei tot mai puternice pentru produse ieftine sau pentru pachete de servicii care sa permita exploatarea cat mai eficienta a pneurilor.
Bedelco isi desfasoara activitatea in Belgia, Algeria, Romania (singura locatie unde face si productie, avand fabrica de resapare) si Luxemburg si mai are birouri de reprezentare in Bielorusia si China. In prezent, dintre acestea cea mai buna piata este cea din Algeria, care pentru Bedelco a avut o crestere semnificativa in 2015, ca rezultat al investitiilor facute acolo in ultimii ani. In ceea ce priveste situatia din Romania, ea este similara cu cea din celelalte tari europene, in sensul in care „criza economico-financiara isi spune cuvantul si exista un blocaj financiar ce creeaza dificultati in atingerea obiectivelor noastre“, asa cum arata Bernard Delhez, Presedinte Director General. Pe de alta parte, insa, spre deosebire de pietele vest-europene, cea din Romania are potential, „dar are nevoie de mai multa stabilitate politica si legislativa – de exemplu, in ceea ce priveste legea insolventei, care este mult mai permisiva decat in alte state, ceea ce influenteaza negativ si vanzarile de anvelope“.
Pe de alta parte, un aspect pozitiv este acela ca in ultimii ani multi operatori logistici din Europa de Vest si-au deschis puncte de lucru la noi, fapt ce arata potentialul Romaniei. „De altfel, acesta a fost unul dintre motivele principale pentru care si noi am investit aici“, puncteaza Bernard Delhez.
In ceea ce priveste problemele principale care ii afecteaza pe transportatorii romani, reprezentantul Bedelco apreciaza ca acestea sunt lipsa marfurilor generale pentru export (care i-a facut pe multi sa se orienteze spre pietele intracomunitare) si lipsa proiectelor importante de infrastructura (pentru transportatorii din constructii), pre- cum si dificultatea cu care isi recupereaza creantele de la stat. Toate acestea au dus la diminuarea volumului lor de activitate sau chiar la reconversia catre alte sectoare economice.
Anvelopele buget, tot mai cautate
Evolutia companiei in Romania a fost relativ constanta, desi piata s-a schimbat in ultimii ani, in sensul ca au crescut vanzarile de anvelope buget. Iar din aceasta cauza, dar si pe fondul incercarii marilor producatori de a aduce pneurile din gama medie si premium mai aproape de cele buget din punct de vedere al preturilor sau de a veni cu propuneri speciale pentru flote, in 2015 se simte o diminuare a marjei de profit. „Astfel ca, din cauza concurentei tot mai mari si a presiunii asupra preturilor, dar si pentru ca perspectivele economice actuale nu ne arata o schimbare pozitiva in urmatorii ani, …