Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Magirus premiaza „salvatorii”

La sfarsitul lui ianuarie, Iveco Magirus a premiat cele mai bune echipe de pompieri atat din Germania, cat si din lume, in cadrul unei ceremonii care a avut loc la Ulm, orasul in care se afla de mai bine de 150 de ani si uzinele Magirus. „Conrad Dietrich Magirus Award”, aflat la a patra editie, a fost castigat, pentru a doua oara la rand, de o echipa de salvatori din Brazilia (din Rio de Janeiro), in timp ce premiul local s-a dus la sase echipe de stins incendii din Bavaria (de langa Nüremberg), trofeele fiind inmanate de reprezentantii White Helmets, o institutie fondata de britanicul John Lemesurier in Siria, cu scopul salvarii vietii oamenilor prinsi sub daramaturi din cauza bombardamentelor. Interesant este ca la prima editie a competitiei, in finala pentru premiul international, s-a aflat si o echipa de pompieri din Romania.
 

Echipa Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta „Nicolae Iorga” al Judetului Botosani s-a clasat pe locul al treilea cu misiunile desfasurate pentru salvarea populatiei in iarna 2012-2013, intitulate generic „Infernul alb din judetul Botosani”.

Competitia „Conrad Dietrich Magirus Award” a fost infiintata de fostul CEO al companiei, Antonio Benedetti, in 2012. Benedetti a decis sa paraseasca Iveco Magirus la inceputul anului pentru a se dedica unei companii din domeniul cercetarii medicale, la care italianul de 45 de ani este si actionar.
Competitia „Conrad Dietrich Magirus Award” se bucura de o mare notorietate in randul pompierilor din Germania, care participa cu multa bucurie la sarbatoarea celor mai curajosi si mai inovativi dintre ei, fiind toti costumati cu uniformele specifice fiecarei regiuni. Astfel, pe langa „culoare”, evenimentul are si o mare incarcatura dramatica, situatiile de salvare premiate emotionand audienta pana la lacrimi. Momentul care a impresionat cel mai mult anul acesta a fost prezentarea unui reportaj Al Jazeera care arata salvarea unui copil de numai doua luni de sub daramaturile unei cladiri bombardate. Acesta a rezistat mai mult de 12 ore sub bucati de ziduri si resturi de mortar, fiind scos in viata, cu cateva zgarieturi pe frunte. Presedintele Apararii Civile din Siria, Raed Saleh, a declarat dupa vizionarea filmului ca peste 3.000 de civili – fosti studenti, muncitori in constructii, agricultori sau profesori – sunt in prezent voluntari in asa-numita White Helmets (Castile Albe), implicata zilnic in zeci de operatiuni de acest fel. De la infiintarea acestei organizatii, in 2013, au fost salvate peste 40.000 de vieti.
Cei doi reprezentanti ai Castilor Albe au fost invitati sa inmaneze trofeele castigatorilor competitiei, Magirus rasplatindu-le eforturile pentru salvarea semenilor cu o autoscara DLK 18-12 CC, cu o scara cu lungime de 24 m, reconditionata anul trecut dupa ce a fost scoasa din serviciu de municipalitatea din Blomberg, Westphalia de pe Rinul de Nord.

Brazilienii pleaca din nou cu trofeul acasa
La intrecerea internationala, brazilienii din Rio de Janeiro au plecat pentru al doilea an consecutiv cu trofeul Conrad Dietrich Magirus acasa, fiind preferati de public in fata echipelor din Isfahan (Iran) si Istanbul (Turcia).
Brazilienii s-au remarcat prin operatiunile de stingere a unui incendiu mare survenit in timpul carnavalului de la Rio de anul trecut la unul dintre cele mai mari mall-uri dintr-o suburbie a orasului.
Premiul „2015 International Fire Department Team of the Year” este vizita departamentului de pompieri al orasului New York pentru toti membrii echipei de pompieri castigatoare.
De mentionat ca finalistii sunt stabiliti de un juriu format din reprezentantii Magirus GmbH si redactorii sefi ai doua reviste specializate din Germania. Ulterior castigatorul este desemnat prin votul simpatizantilor echipelor de pompieri pe un website.

„Metoda Oslo”, premiata la nivel national
La intrecerea nationala, castigatorii desemnati de voturile publicului au fost sase echipe din Bavaria care au colaborat pentru salvarea unui barbat ranit intr-un accident rutier. Masina pe care acesta o conducea a „zburat” intr-un copac de pe marginea drumului, victima fiind prinsa in caroseria autovehiculului. Chiar daca in competitie s-au aflat si cazuri in urma carora au fost salvate cateva zeci de vieti, publicul a votat pentru aceasta operatiune in urma careia s-a salvat o singura viata, datorita unei solutii mai neobisnuite de salvare – prin ruperea caroseriei prin tragerea in afara a usilor cu ajutorul unor lanturi solide – dupa o metoda utilizata in trecut in Norvegia („metoda Oslo“).
Aceasta metoda nu mai e larg utilizata, deoarece acum caroseria se taie cu spredere in astfel de situatii. Doar in regiunile care nu au o asemenea echipare sau in acest caz, in care „taietoarele de caroserie” nu puteau fi folosite la inaltime, se apeleaza la aceasta tehnica, invatata, insa, de pompieri, inca din ucenicie.
Trebuie mentionat ca in Germania serviciul de pompieri nu este profesionalizat, ci municipalitatile cauta voluntari pentru aceste misiuni. Tinerii adera la astfel de organizatii de la 12-14 ani, parasind serviciul atunci cand merg sa studieze sau sa lucreze departe de casa natala. In caz de interventie, voluntarii sunt anuntati de incident, cei care se afla cel mai aproape de locul interventie confirmand participarea. Acestia parasesc imediat locul de munca, angajatorul fiind obligat prin lege sa nu retina angajatul-pompier voluntar. Iar municipalitatea plateste angajatorului contravaloarea salariului voluntarului-pompier pentru orele pe care acesta le-a lipsit de la locul de munca.

Gama EC – mai sigura, mai usoara, mai ieftina
Magirus a prezentat cu ocazia ceremoniei de acordare a premiilor Conrad Magirus la Ulm si o serie de accesorii si inovatii dezvoltate in ultimii ani, cu scopul cresterii operativitatii operatiunilor de salvare si a sigurantei acestora: franghii de siguranta, diferite carabine cu sisteme de prindere sigure si usor de manevrat, targi robuste, care pot fi rotite astfel incat persoanele ranite sa poata fi transportate cat mai in siguranta pana la sol, casti de protectie cu LED si sistem acustic pentru salvator, diferite macarale si nacele de capacitate sporita si cat mai ergonomice astfel incat salvatorii sa poata actiona rapid si in orice pozitie.
Printre noile produse lansate recent se numara si linia EC, care include modelele (H)LF 10 si (H)LF 20, disponibila intr-o versiune preconfigurata pentru anumite tipuri de dotari. Tocmai gratie productiei de serie pretul de achizitie este mai avantajos. Dar LF pot fi comandate direct si cu pachet complet de echipari.
Departamentele de pompieri pot alege intre trei constructori de vehicule de top – Iveco, MAN si Scania – fara a exista diferenta de pret intre produse. Sasiul, suprastructura si echipamentul sunt toate incluse in pachetul complet.
Alte avantaje ale Magirus EC-Line sunt eliminarea surprizelor neplacute in cazul licitatiilor pentru achizitia de vehicule individuale. Productia „just-in-time“ imbunatateste calitatea si disponibilitatea produselor si a pieselor de schimb. In plus, Magirus ofera garantie extinsa de 36 de luni, impreuna cu un contract de service ce aduce valoare adaugata clientului.
Produsul lansat de catre compania germana are la baza un studiu de piata complex, ce a relevat faptul ca doua treimi din noile vehicule de interventii achizitionate in Germania sunt (H)LF 10 si (H)LF 20, acestea fiind dotate cu foarte multe echipari si de calitate ridicata. Diferentele intre vehicule in materie de echipari si performante sunt marginale, ceea ce a permis astfel Magirus adoptarea unei productii de serie.
EC-Line are la baza cea mai noua tehnologie si cea mai populara configuratie solicitata pe aceasta gama, utilizand, in acelasi timp, designul clasic Magirus si pastrand nivelul ridicat de calitate a vehiculelor. EC-Line reprezinta raspunsul constructorului german la dificultatile financiare pe care le intampina numeroase municipalitati si autoritati locale.

Noutati si la masinile de pompieri cu scara multifunctionala
Masinile de interventii cu scara („autoscarile”) nu mai sunt de mult doar o simpla unealta pentru a salva oamenii din cladiri, primind intre timp numeroase functii suplimentare. Principalul rol este in continuare acela de salvare a oamenilor de la etajele inalte, motiv pentru care sunt echipate si cu nacela de salvare. Aceasta din urma asigura, in plus, un mod sigur de acces din afara, permite lucrul la inaltime si reprezinta un mod sigur pentru echipaj sa se retraga.
Autoscarile sunt, de asemenea, folosite pentru a salva persoane ranite sau bolnave. In astfel de cazuri se poate atasa o targa. Accesorii optionale pot fi conectate la doi conectori multi-functionali, pentru a permite aplicatii suplimentare, care pot fi monitorizate sau operate din nacela. Daca niciun membru al echipajului nu are nevoie sa opereze din nacela, iar respectarea sarcinii utile maxime impune acest lucru, nacela se poate demonta usor si rapid.
Magirus Rescue Loader RL500 este ideal pentru sarcini utile maxime de 500 kg si confera manevrabilitate optima atunci cand trebuie salvate bunuri grele. Atunci cand monitorul de control cu telecomanda Viagara este atasat se pot distribui cantitati mari de apa – 4.000 l/minut la maximum 70 m.
Generatorul de spuma Flexi Foam este folosit atunci cand trebuie imprastiata spuma usoara pe distante mari sau in zone cu deschidere mare. In functie de situatie, alonja sau capacitatea de incarcare pot fi optim exploatate.
In cazul Magirus, operabilitatea este combinata cu dotari utile. Suportul pentru targa se roteste complet, astfel ca, in combinatie cu conectorii multifunctionali, targa poate fi pozitionata cu precizie in fata unei ferestre, chiar daca apropierea de cladire nu este optima sau daca doar apropierea din lateral este posibila.
Un suport de sustinere a nacelei de salvare este conectat la suportul pentru targa. Este gata de folosit imediat si poate sustine toate nacelele standard. In plus, targa poate fi securizata dintr-o singura parte si nu sunt necesare alte centuri de siguranta suplimentare. Acest lucru este important atunci cand salvatorul nu se poate intinde peste pacient, cum este cazul cand se foloseste o saltea gonflabila. Toate echipamentele noi pot fi adaptate pentru a fi folosite si pe vehiculele de generatie mai veche.

Masinile de interventii trec la Euro 6
Chiar si dupa adoptarea standardului Euro 6, suprastructurile Magirus si tehnologia de protectie impotriva focului pot fi utilizate pe sasiurile tuturor producatorilor, indiferent de sistemul de combustie utilizat. Magirus nu s-a grabit sa-si adapteze caroseriile la Euro 6, pentru ca in Germania masinile pentru stins incendii se bucura de o derogare de la normele Euro 6 pana in 2018. Cu toate acestea, insa, cele mai multe vehicule Magirus sunt de pe acum comandate si livrate cu motoare Euro 6.
Indiferent ca echipeaza sasiuri Iveco sau Scania, care detin tehnologie Euro 6 numai pe SCR, sau MAN, care combina SCR cu EGR si filtrul de particule, Magirus a gasit solutia de adaptare a caroseriile consacrate pentru stingerea incendiilor pentru a fi montate pe orice tip de sasiu. Principalele modificari au vizat reproiectarea treptelor de acces in compartimentul echipajului si compensarea cresterii greutatii proprii a cabinei, ca urmare a adaugarii sistemului de post-tratare a gazelor de esapament.
Colaborarea stransa cu Iveco a fost esentiala in munca de cercetare si dezvoltare a noilor modele Magirus. Rezultatul a fost proiectarea unui vehicul care ofera numeroase avantaje practice la nivelul compartimentelor pentru echipaj si al suprastructurii. Comparativ cu motoarele Euro 6, care pe langa SCR au nevoie si de EGR pentru a respecta norma de poluare, propulsoarele Iveco sunt mai usoare, ocupa mai putin spatiu si consuma mai putin. Si in special pentru vehiculele de pompieri si interventie in caz de dezastru acest lucru aduce numeroase avantaje.

Reconditionarea de masini de pompieri uzate, o afacere infloritoare pe timp de criza
In ultimii doi ani, Magirus a constatat o crestere cu circa 60% a cererii de reconditionare a autovehiculelor de pompieri. Anual producatorul german primeste o cerere de reconditionare a 350 pana la 500 de vehicule, ca urmare a cresterii nevoii de servicii de salvare si pompieri, in conditiile cresterii disproportionate a numarului de locuitori in anumite regiuni, cum ar fi popularea actuala a unor cladiri nelocuite pana acum cu azilanti din Siria.
Numeroase orase si municipalitati din Germania trebuie sa se echipeze in prezent rapid cu mai multe vehicule pentru interventii, iar pentru aceste situatii oferta Magirus de masini rulate si reconditionate este o solutie rapida si foarte convenabila. 95% din vehiculele aflate in stocul producatorului sunt „autoscari”.
Magirus ofera trei tipuri de vehicule rulate: cele mai convenabile sunt „Magirus USED plus Standard”; „Magirus USED plus Comfort” adauga componente tehnice care cresc confortul si performantele, in timp ce „Magirus USED plus Premium” asigura si echipari care permit efectuarea unor operatiuni mai specializate. Toate sunt oferite clientilor in stare de functionare, cu inspectia tehnica efectuata si testate de TÜV.
Inainte de fiecare achizitie, Magirus evalueaza vehiculele detinute de clientii sai si incearca sa identifice potentiali clienti pentru aceste vehicule, dupa reconditionare, fie in Germania, fie in strainatate.
Vechii proprietari pot alege sa-si cumpere vehicule noi sau le pot transforma pe cele vechi pentru alte utilizari. In Germania, 25 de comunitati au apelat deja la serviciile de reconditionare ale Magirus.
Atelierul de reconditionare include trei zone de reparatii – la sistemul electric/hidraulic, la scari si la sasiu (inclusiv accidente, in urma carora reparatiile pot dura pana la 4-5 luni) – in care lucreaza in total circa 20 de mecanici si electricieni, mare parte dintre reparatiile la scari fiind externalizate catre terti.
Potrivit specialistilor Magirus, media de viata a autovehiculelor specializate pentru pompieri este de 25 de ani in Germania, in alte tari fiind chiar mai mare de atat. Centrul de reconditionari nu se ocupa doar de transformari ale vehiculelor vechi, vandute apoi ca second-hand, ci si de reparatii generale comandate de clienti. Potrivit reglementarilor legale din Germania, la fiecare 10 ani trebuie schimbat sistemul hidraulic, iar anual se impune o inspectie tehnica, ce poate fi efectuata la orice centru autorizat.
Chiar daca pretul se stabileste in functie de nivelul de echipare, pentru un termen de comparatie general, se poate lua in considerare ca un vehicul nou, echipat cu o scara de 50 m lungime, costa in jur de 400.000 de euro, in timp ce un vehicul de 10 ani poate fi reconditionat cu circa 80.000 de euro, urmand ca inca 10 ani sa fie utilizat fara alte investitii.
Multe dintre interventii se fac si cu schimbarea sasiului, deoarece la constructia masinilor de pompieri se folosesc sasiuri standard, care se construiesc de regula pentru o perioada de utilizare de circa 10 ani, pe cand media de viata pentru o autospeciala de pompieri e de 25 de ani, astfel ca una dintre provocarile echipelor de pompieri este sa-si asigure piesele de schimb pentru vehiculele vechi.
Pentru ca Magirus are clienti in toata lumea, inclusiv in Japonia, Iordania, Brazilia, Oman etc., compania a dezvoltat un serviciu de reparatii de specialitate la sediul clientului. Divizia de „flying doctors” trebuie sa faca un audit al reparatiilor care trebuie executate, dupa care, cu piesele si echipamentele necesare, echipa de interventie se deplaseaza in tara unde se afla echipamentele si le repara.
La Ulm functioneaza si Academia de pompieri Magirus, care ofera training in utilizarea masinilor de stingere a incendiilor si seminarii de specialitate, inclusiv instructie in conditii reale de lupta cu focul. Instructia se face pe mai multe nivele, de la incepatori la avansati. In total, la Academia Magirus lucreaza 15 specialisti.

Articole similare