Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Avantajos mai ales cand costurile sunt decontate separat de tariful/km

Fie ca este singura varianta, fie ca are alternative rutiere mai putin avantajoase din punct de vedere al costurilor, duratei cursei sau restrictiilor pentru diverse categorii de marfuri, feribotul este o prezenta constanta in activitatea multor firme de transport, care le solicita si timp pentru programarea curselor, si sume importante de bani pentru traversare. Si, intrucat scumpirile sunt, si aici, greu de transferat clientului, cele mai avantajoase par, ca si in cazul taxelor de drum, contractele in care acesta deconteaza feribotul separat de tariful/km.
 

Avand ca ruta principala Anglia, unde nu are conexiuni rutiere, Eurohaul Services foloseste foarte mult feribotul inca de la inceputul activitatii sale. Exista si alternativa feroviara, asa cum arata Alin Popescu, directorul general al firmei, dar aceasta este mai costisitoare si mai restrictiva in privinta transportului ADR.
Cresteri de tarife pentru traversarile cu feribotul au existat in 2016 si 2017, dar nu foarte mari: circa 300 de euro in plus fata de perioada anterioara la 50-60 de traversari/luna. Iar discounturile la aceste volume sunt „foarte mici, aproape inexistente“.
Scumpirile nu se pot transfera asupra clientilor, deoarece tarifele sunt stabilite in general la inceputul anului, dar mai ales deoarece concurenta puternica nu permite cresterea acestora.
Eurohaul lucreaza cu o firma specializata in intermedierea traversarilor, care, avand un volum foarte mare de activitate, a obtinut un pret mai bun decat ar putea obtine transportatorul de la companiile ce opereaza pe ruta respectiva. Rezervarile se fac pentru fiecare traversare in parte, nu la pachet.
Istrate ServProd a folosit feribotul din 2012 pe diverse rute intre Italia si Grecia, dar clientul respectiv a falimentat si nu mai merge deloc pe aceasta cale, ba chiar a tot redus numarul camioanelor care fac international si intracomunitar, astfel ca, in prezent, din 16 masini, 10 lucreaza la intern, transportand cereale si marfuri la temperatura controlata. Firma are insa in vedere un alt contract, spre Danemarca, si atunci ar putea apela iar la feribot.
In trecut, pentru rezervarile de bilete de feribot Istrate ServProd lucra cu o companie specializata care se ocupa si de programari, si de plata, deoarece, asa cum declara directorul general Dorel Istrate, „organizarea buna merita banii, e chiar mult mai avantajos sa platim un comision, dar sa nu facem asta pe cont propriu – varianta pe care, de altfel, am incercat-o, de asemenea“.
La Maritec are trei camioane proprii si mai multe subcontractate si din august 2016 foloseste feribotul zilnic pentru 3-4 vehicule, intre Germania si Danemarca, pe rutele Rostock-Gedser si Puttgarten-Rodby, pentru care ori nu exista alternative rutiere, ori exista, dar ocolesc foarte mult. Ca si taxele de drum si de pod, si cele de feribot sunt decontate direct de client, in afara tarifului de transport, si tot el se ocupa si de rezervari, asa cum arata Marius Tecuceanu, directorul general al firmei.

Articole similare