2017 a adus cresteri de taxe de drum din partea unor furnizori, dar nu si schimbari semnificative in ceea ce priveste sistemele de taxe de drum. Iar daca apar modificari DKV Euro Service isi informeaza cu mult timp inainte clientii, pentru a se pregati si a avea o tranzitie cat mai usoara, cum a fost cazul cu taxa din Belgia, introdusa vara trecuta. O noutate preconizata pentru 2017 este sistemul post-pay din Ungaria.
Nici in ceea ce priveste acciza la motorina nu au aparut schimbari in 2017, cu exceptia eliminarii acesteia in Romania, iar reprezentantii DKV se asteapta ca transportatorii romani, dupa ce vor calcula costurile, inclusiv TVA si accizele pe care le pot recupera, si vor compara alimentarea din tara cu cea din strainatate, sa o prefere pe cea din Romania, unde compania are peste 700 de statii partenere Lukoil, MOL, OMV, Gazprom, Oscar Downstream, Socar, Smart Diesel sau Aral. In ceea ce priveste furnizorii din alte tari, spre care au migrat romanii pentru alimentare cand la noi s-a majorat acciza – Ungaria, Austria s.a. – acestia nu au scazut preturile in 2017.
In cazul DKV cele mai solicitate servicii sunt cardurile de combustibil si plata taxelor de drum.
Transportatorii care folosesc serviciile unor firme ce recupereaza TVA/accize sau care platesc taxele de drum in numele lor folosind cardul de carburant pot realiza economii din doua surse: lichiditati (nu trebuie sa astepte pana cand primesc banii cand opteaza pentru rambursare imediata prin facturare neta sau prefinantare) si recuperarea TVA pentru carburant si taxele de drum. Dar valoarea economiilor depinde de activitatea si de volumele fiecarui operator. DKV isi sprijina clientii in acest sens furnizandu-le instrumente ce tin de preturi, cum ar fi Maps, prin care ei pot identifica cele mai bune locuri de unde sa alimenteze, in functie de acces si de pret, si pot compara tari, retele si statii, pentru a avea cel mai bun raport calitate/pret. Acesta este corelat cu planificatorul de rute DKV care permite optimizarea rutei dorite.
Reprezentantii companiei sunt de parere ca pentru transportatori nu este o optiune sa se ocupe pe cont propriu de recuperarea taxelor/accizelor, de plata taxelor de drum s.a., deoarece asta ar insemna folosirea unor sume mari in numerar in avans pentru soferi, fara reduceri la combustibil, si multa munca administrativa pentru a gestiona totul. „Avantajele pe care noi le aducem clientilor sunt serviciile fara numerar, inclusiv un credit, astfel incat ei sa poata plati mai tarziu pentru un serviciu folosit acum, birocratia mai putina, controlul costurilor si reducerile de pret pentru carburanti si taxe, care toate inseamna economii de timp, resurse si bani“, puncteaza reprezentantii companiei. Acestia subliniaza faptul ca toti clientii au obtinut economii importante dupa ce au inceput sa foloseasca serviciile DKV si ca, in plus, platforma sa online ofera o varietate de optiuni autonome care pot fi operate non-stop de clienti si care le asigura un control …