Cele mai cunoscute burse de transport active pe piata din Romania au inregistrat in 2016 noi cresteri pe toate planurile, de la numar de marfuri si camioane postate la numar de clienti si de tranzactii incheiate. Putem spune, astfel, ca piata noastra ofera inca numeroase oportunitati de dezvoltare atat cantitativ, cat si calitativ, din punct de vedere al serviciilor si aplicatiilor lansate. Care sunt cele mai mari provocari pentru aceste platforme, corespunzand cu cele mai importante solicitari ale clientilor, ce noutati au dezvoltat ele in ultimul an si in ce directii se indreapta in 2017, dar si cum pot folosi ele noile tehnologii pentru a sta mai aproape de beneficiari puteti afla in paginile ce urmeaza.
Pentru BursaTransport anul trecut s-a incheiat cu cinci milioane de marfuri publicate, cu 6% mai multe decat in 2015, ceea ce inseamna continuarea tendintei de crestere din anii anteriori. Transportul intern detine ponderea cea mai mare, cu 53%, urmat de cel international legat de Romania, cu 41%, si cel intracomunitar, cu 6%, structura fiind aproximativ aceeasi din 2015, cu cresteri pe toate segmentele, cea mai mare dintre ele fiind inregistrata de marfurile pentru rute externe nelegate de Romania (+9,1%), urmate de cele de import.
Cele mai populare tari de unde se importa produse sunt Germania, Italia, Polonia, Franta si Ungaria, iar in fruntea destinatiilor de export se afla Germania, Franta, Italia, Ungaria si Marea Britanie. Interesul transportatorilor de a vizualiza marfurile postate se indreapta mai ales spre Germania, Italia, Belgia, Olanda si Spania la export si spre Germania si Italia la import. In ceea ce priveste relatiile mai putin uzuale, au inceput sa apara tari din Asia Centrala – Uzbekistan, Kargazstan, Tadjikistan – sau din Orientul Apropiat – Iran, Irak, Siria.
Numarul de camioane publicate pe BursaTransport a depasit un milion in 2016, avand o variatie sezoniera mai mare decat cel al postarilor de marfa. 49% dintre ele au fost postate cu destinatii alternative, indicand faptul ca transportatorii au inceput sa aprecieze si sa foloseasca aceasta facilitate.
Luna cea mai buna a fost august, cu 534.010 marfuri publicate, in crestere cu 12% fata de august 2015, iar cea mai slaba a fost, ca de obicei, ianuarie, in timp ce pentru camioane august aduce cele mai putine postari, iar varful este atins in ianuarie/februarie si octombrie/noiembrie.
Numarul mediu de consultanti ai anunturilor de marfa a fost de 34, iar 79% dintre marfurile publicate pe BursaTransport au fost sterse inainte de expirare, ceea ce inseamna, cu o probabilitate de 50% aplicata acestora, ca s-au incheiat zilnic in medie 7.800 de tranzactii intre postatori si consultanti, asa cum explica directorul de marketing al companiei, Mihai Stoica.
Din punct de vedere al profilului celor care posteaza, 65% din marfuri sunt publicate de expeditori, 22% de transportatori, iar 8% de beneficiarii de transport (comercianti, producatori), structura fiind similara si aici …