Intr-o perioada in care mare parte a companiilor de transport sunt stranse cu usa de preturile aruncate pe piata in mod haotic de firme care nu isi calculeaza corect costurile, acestea se vad nevoite sa adopte anumite masuri de eficientizare a activitatii, personalizate in functie de specificul fiecareia. Astfel, daca unele companii s-au gandit sa-si creasca profitabilitatea prin investitii majore in softuri, in masini Euro 6 sau in negocierea mai atenta a preturilor oferite de furnizorii de combustibil, in paralel cu o presiune crescuta pusa asupra consumului realizat de soferi, altele s-au orientat catre un service propriu.
Mai mult, o solutie din ce in ce mai atractiva este reprezentata de deschiderea unor firme noi, puncte de lucru sau depozite in tari vecine cu facilitati fiscale, precum Bulgaria sau Ungaria, rezolvand astfel problema recuperarii intarziate a TVA de la Statul roman, dar si in tari mai indepartate, ca Austria, Anglia sau Suedia.
Compania Marvi Logistic, care pune accent pe intermedierea transporturilor la nivel intern in special in judetele Valcea, Gorj, Dolj, Olt si Arges, iar la international din Italia catre Anglia, Spania, Belgia, Olanda, Irlanda, Franta, Germania, Portugalia, Romania si Grecia, din cauza problemelor mari in recuperarea TVA de la Statul roman, a infiintat in decembrie 2010, la Ruse, compania Marvi Logistic Bulgaria, a carei activitate este coordonata de Marius Catrinoiu. „Am mutat o parte din volumele casei de expeditii romanesti in Bulgaria pentru ca ajunseseram la intarzieri de sase luni in recuperarea TVA, iar cu cei 500.000 de euro blocati riscam sa intram in incapacitate de plata, atat catre transportatori, cat si catre furnizorii de servicii“, a explicat acesta, subliniind ca a fost printre pionierii firmelor romanesti care s-au orientat catre Bulgaria. „Un roman s-a ocupat de infiintarea companiei, care s-a facut in mai putin de trei ore, inclusiv traduceri, imputerniciri, stabilirea sediului si deschiderea de cont.“
Marius Catrinoiu a precizat ca rareori lucreaza cu transportatori bulgari, mai degraba pentru clientii romani fiind convenabil lucrul cu Marvi Bulgaria, deoarece, incredintand o cursa unei case de expeditii sau unui transportator din Bulgaria, acestia nu platesc TVA pentru cursele respective. „In Bulgaria lucram cu doi dispeceri romani. De asemenea, am incheiat un contract cu o firma de contabilitate care raspunde pentru orice control, declaratii, bilant etc. In cei sase ani nu am incasat nicio amenda din aceasta directie“, a precizat Catrinoiu, mentionand ca in tara vecina TVA este 20%, impozitul pe profit 10%, cel pe dividende 5%, iar cursul valutar este fix in ultimii ani, stabilit la un euro = 1,9558 leva. „Desi impozitul pe profit este mai mic decat in Romania, diferenta se pierde prin cheltuielile suplimentare pe care le avem in Bulgaria cu personalul, contabilitatea, sediul etc. Insa, cu cat cifra de afaceri este mai mare, mai ales pentru recuperatorii de TVA ca noi, …