Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Diversificarea afacerii este cheia dezvoltarii

OVT Logisticzentrum estimeaza afaceri de 15 milioane de euro la final de an, duble fata de 2016, in linie cu investitiile realizate in ultimul an. Una dintre ele a presupus preluarea activitatii de logistica din Timisoara si Sibiu a BCVO Logistics, o tranzactie surpriza pe piata locala, OVT dorind astfel sa isi consolideze pozitia pe segmentul serviciilor logistice, cu atat mai mult cu cat planurile din viitorul apropiat includ constructia catorva depozite „built to suit“, pentru care a achizitionat terenul. Totodata, cresterea vine si din volumele mai mari de transport, acolo unde au fost dezvoltate servicii noi, in special de transport expres, la momentul de fata existand un portofoliu format din circa 50 de clienti internationali importanti, cei mai multi din industria automotive.
Text: Alexandru IONESCU
 

OVT Logistics a fost infiintata de omul de afaceri Gelu-Dorel Oniga, alaturi de alti doi actionari, in 2002, in Austria. De altfel, OVT este un acronim de la numele celor trei parteneri: Oniga, responsabil de operatiunile de transport, VIT, companie specializata in operatiuni vamale, si TRC, firma de logistica. In anul in care au fost puse bazele la Viena, actionarii au decis sa deschida si o filiala in Romania, sub numele de OVT Logisticzentrum, iar pana in 2006 noua companie a functionat mai mult ca o casa de expeditii specializata in operatiuni vamale, mai ales ca OVT avea o retea de 30 de birouri la nivel european, inclusiv in Romania, la Arad, Oradea si Bucuresti. „Apoi ne-am extins si la Bistrita, insa acolo doar pe partea de transport“, completeaza Alin Oniga, Business Development Manager in cadrul OVT Logisticzentrum.
Compania a functionat in aceasta formula pana in 2008, atunci cand a fost preluata integral de Gelu-Dorel Oniga. Cu un an inainte insa, odata cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, OVT a inchis toate birourile vamale, inclusiv pe cele de la Bucuresti si Oradea. Pe acesta din urma, unde activau si dispeceri, l-a mutat la Bistrita, concentrandu-se asupra dezvoltarii activitatii de transport, intrarea Romaniei in UE fiind un moment propice in acest sens. „Am inceput cu 15 camioane in Romania, insa noi am dorit sa oferim servicii diversificate de transport, sa nu fim limitati la rutier, si am cautat solutii de extindere pe maritim, aerian, feroviar si intermodal, in paralel cu dezvoltarea logisticii“, afirma Alin Oniga.

Timisoara, hub regional de dezvoltare
Pentru ca infrastructura locala si zona industriala a Bistritei nu ofereau oportunitati de dezvoltare prea mari, in 2011 OVT a luat decizia sa se mute la Timisoara, acolo unde deja isi desfasura activitatea unul dintre cei mai importanti clienti, producator mondial de etichete, care produce si pentru automotive. „Atunci am vazut ca in zona Banatului exista o explozie a industriei automotive, motiv pentru care ne-am axat pe acest tip de transport just in time, pe care oricum il faceam pentru clientul nostru“, explica managerul de dezvoltare.
Practic, cu experienta acumulata pana atunci, compania a putut sa intre mai usor pe piata auto banateana, extinzandu-si rapid portofoliul prin sprijinul companiei mama, care avea deja o retea de transport si de hub-uri la nivel european bine pusa la punct. De altfel, pentru a avea o activitate cat mai mare la nivel international, inclusiv Turcia si Balcani, grupul OVT a format un consortiu cu alte doua companii. Principalul partener activeaza tot in Austria, fiind si unul dintre cei mai vechi clienti ai OVT, cu care compania a convenit un schimb de servicii. „Ei ne fac noua distributia in Europa de Vest (Austria, Franta, Benelux, Italia), iar noi preluam distributia lor pentru estul Europei (Romania, Bulgaria, Ungaria, Moldova)“, spune Alin Oniga. Distributia este realizata in cea mai mare parte prin intermediari.

Clientii din automotive, atenti la poluare
In prezent, flota OVT Logisticzentrum este monocroma, fiind formata din 19 autocamioane Mercedes-Benz Actros Euro 6, achizitionate incepand din 2013, si care sunt schimbate la fiecare trei ani, dupa ce inainte parcul auto era format din vehicule Iveco. Pe langa cifrele privind consumul de carburant si emisiile de CO2, au contat mult serviciile oferite de Mercedes, trainingurile de care au beneficiat soferii, sistemul de fleet management etc., explica managerul. In paralel cu achizitia de camioane grele, compania s-a orientat si catre segmentul de distributie, suplimentand flota cu 10 utilitare mici, tot din gama Mercedes – Citan, Vito si Sprinter. Filosofia de business este una pe model austriac, motiv pentru care transportul cu flota proprie nu trebuie sa ocupe mai mult de 7-10% in cifra de afaceri. „Nu vrem sa devenim un transportator clasic, crestem flota pe masura volumelor pentru a obtine aceasta flexibilitate de care clientii nostri au nevoie.“ Si, pentru ca au crescut volumele, anul acesta OVT a cumparat deja 10 camioane, urmand ca la final de an sa mai comande inca 10 Actros. In total, investitia in flota se va ridica anul acesta la doua milioane de euro.
Insa OVT nu opereaza numai cu flota proprie, ci si cu cea a partenerilor, in total aproximativ 700 de vehicule, monitorizate si coordonate de dispeceratul companiei. Pentru ca flexibilitatea este unul dintre atributele cheie ale OVT, alegerea furnizorilor de transport se face foarte atent, dupa cum mentioneaza Marian Constantin Vasile, director general adjunct. Inainte sa ajunga la contractele principale din automotive, acolo unde just in time si just in sequence reprezinta cerinte obligatorii, viitorii parteneri de transport intra intr-o perioada de proba pe rute unde timpii de tranzit nu sunt atat de stricti. Apoi, dupa o perioada de pana la sase luni, se face o evaluare din punct de vedere al calitatii respectivilor transportatori. „Odata intrati in retea, alocam transportatorilor rute si clienti pe automotive“, explica Alin Oniga. Pentru a intra in acest parteneriat, una dintre cele mai importante conditii impuse de OVT este legata de norma de poluare a flotei, care trebuie sa fie minimum Euro 5, iar partenerii care lucreaza pe contractele din automotive nu trebuie sa aiba un parc auto mai vechi de trei ani. Norma de poluare este o conditie importanta si pentru clientii OVT, unii dintre ei solicitand regulat bilantul de CO2.

Afaceri in crestere in 2017
La nivel de grup, OVT a avut afaceri de circa 40 de milioane de euro, in crestere cu 30% fata de 2015, in timp ce pe plan local OVT Logisticzentrum a inregistrat o cifra de aproximativ sapte milioane de euro, cu un profit in crestere cu 85%. Pentru ca a reusit atragerea unor clienti noi si si-a crescut astfel volumele, pe primele sase luni din 2017 compania a atins cifra de la finalul lui 2016, motiv pentru care estimarile includ dublarea cifrei de afaceri in 2017, la 15 milioane de euro, potrivit lui Alin Oniga.
Pe langa transporturile rutiere, grupul OVT ofera si servicii de transport intermodal, aerian, feroviar si maritim. Cele mai multe importuri vin din Asia, respectiv China, Japonia, Malaiezia, si ajung ori pe aeroportul din Viena, ori in portul Hamburg, iar de aici sunt puse pe tren sau pe camion.

Articole similare

Ad