Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piata a crescut, dar numai pe segmentele usoare

In primul semestru din 2017 s-au vandut in Romania mai multe autovehicule comerciale decat in perioada similara din 2016, dar cresterea se datoreaza doar categoriilor de pana la 6 t greutate totala: din gama de 6-16 t au fost anul acesta cu 49 de unitati mai putine, iar din cele de peste 16 t, cu 812. Si vanzarile de semiremorci noi au inregistrat o scadere, de la 2.391 la 2.108 unitati.
 

Conform datelor DRPCIV, in primul semestru din 2017 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 3.670 de autovehicule comerciale noi de peste 16 t greutate totala, fata de 4.482 in perioada similara din 2016. Din cele 3.576 de autoutilitare (in anul anterior fusesera 4.400), Mercedes-Benz a vandut 691 (585 de autotractoare, 69 pentru transport de masini, 11 betoniere, 7 basculante, 6 cu temperatura controlata, 4 pentru transport de containere, 3 cisterne ADR, 2 cu carlig ridicator, 1 cu obloane rabatabile, 1 furgon s.a.), fata de 961 in 2016, fiind deci in continuare lider de piata, in ciuda scaderii semnificative. El este urmat de aceasta data de MAN, cu 644 de unitati (590 de autotractoare, 25 basculante, 7 betoniere, 6 cu oblon rabatabil, 4 cu carlig ridicator, 3 furgoane, 1 cu temperatura controlata, 1 pentru transport de autovehicule, 1 cisterna, 1 caroserie amovibila s.a.), in crestere semnificativa fata de cele 444 din 2016, Volvo, cu 600 (564 de autotractoare, 18 basculante, 8 caroserii amovibile, 2 pentru transport de vehicule, 2 cisterne, 2 cu carlig ridicator, 1 platforma, 1 pentru transport de lemn, 1 cu temperatura controlata si 1 cu obloane rabatabile), fata de 870 in 2016, DAF, cu 587 (569 de autotractoare, 8 cisterne, 5 basculante, 3 cu obloane rabatabile, 1 cu temperatura controlata si 1 betoniera), fata de 763 in 2016, Scania, cu 473 (455 de autotractoare, 8 pentru transport de vehicule, 4 pentru transport de lemn, 4 basculante, 1 cu carlig ridicator si 1 pentru transport de materiale lungi), fata de 538 in 2016, Iveco, 300 (251 de autotractoare, 27 de basculante, 7 cisterne, 4 pentru transport de vehicule, 3 cu carlig ridicator, 3 cu temperatura controlata, 2 caroserii amovibile, 1 pentru transport de containere s.a.), fata de 468 in 2016, Renault, cu 233 (187 de autotractoare, 20 de basculante, 12 pentru transport de vehicule, 6 pentru transport de lemn, 3 cu oblon rabatabil, 3 cu carlig ridicator, 1 cu temperatura controlata s.a.), fata de 356 in 2016, Ford (17 autotractoare si 12 basculante) si Astra (19 basculante).
De remarcat faptul ca, spre deosebire de primul semestru din 2016, cand vanzarile au fost mai timide la inceput de an, cu 614, respectiv 639 de unitati in ianuarie si februarie – luni care de obicei sunt mai slabe – dupa care au fost constant de peste 750 in urmatoarele patru luni, culminand cu 810 camioane in martie, in 2017 cea mai buna luna a fost februarie, cu 810 unitati, dupa care vanzarile au scazut treptat, pana la 468 de camioane in iunie.
Din categoria autospecialelor de peste 16 t au fost inmatriculate 94 de unitati, mai multe de aceasta data decat cele 82 din primul semestru al anului anterior. Lider de piata este MAN, cu 30 de unitati – 22 de vidanje, 2 gunoiere, 1 vehicul pentru pompieri, 1 pompa s.a. – fata de 21 in 2016, cand a fost, de asemenea, lider de piata, dar la egalitate cu Iveco si Renault. El a fost urmat de DAF (14 gunoiere, fata de 6 unitati in 2016), Kirchhoff (13 gunoiere), AB si BMC (cate 9), Iveco (4 – din care 3 gunoiere), Mercedes-Benz (3 pompe si un vehicul de curatare stradala, fata de 6 camioane in 2016), Volvo (4 – 2 masini de pompieri, 1 vehicul de recuperare s.a. – fata de una in 2016), Liebherr (3 macarale mobile, la fel ca in 2016), Renault (3 vidanje) si Sisu (o macara mobila, la fel ca in 2016).
In primul semestru din 2017 s-au inmatriculat pentru prima data 176 de autovehicule noi de 6-16 t, in scadere fata de cele 225 din perioada similara a lui 2016.
Dintre cele 147 de autoutilitare de 6-16 t (191 in 2016), Iveco a vandut 84 (34 de prelate, 17 cu temperatura controlata, 13 furgoane, 7 izoterme, 5 pentru transport de vehicule, 2 basculante, 2 pentru transport de butelii, 1 stropitoare, 1 cu carlig ridicator si 1 cu obloane rabatabile), fiind in continuare lider de piata detasat, dar in scadere fata de cele 115 unitati din primul semestru al lui 2016. El a fost urmat de Mercedes-Benz, cu 30 (14 basculante, 6 pentru transport de vehicule, 7 prelate, 1 furgon, 1 pentru transport de butelii si 1 cu oblon rabatabil), fata de 20 in 2016, MAN, cu 11 unitati (7 prelate, 1 cu carlig ridicator, 1 cu caroserie amovibila, 1 cisterna si 1 cu temperatura controlata), fata de 30 in 2016, DAF, cu 10 unitati, toate cu temperatura controlata, si tot 10 in 2016, AEBI (5 basculante, fata de 4 in 2016), Mitsubishi (5, din care patru cu prelata, fata de 3 in 2016), si Multicar si Renault (cate una).
Din categoria autospecialelor de 6-16 t au fost inmatriculate 29 de unitati noi, fata de 34 in 2016, lider de piata fiind tot Iveco (13 unitati – cate 2 vehicule de recuperare, gunoiere si de curatat strazi/canalizari, 1 vidanja s.a. – fata de 17 in 2016 ), urmat de MAN (4 gunoiere, 1 vehicul de curatat strazi/canalizari si 1 laborator, fata de 3 unitati in 2016), Isuzu (3 gunoiere, fata de 4 vehicule in 2016), Renault (1 gunoiera, 1 vidanja si 1 vehicul pentru pompieri, fata de 8 unitati in 2016), Mercedes-Benz (2 vehicule de curatat strazi/canalizari), si DAF si Johnston (cate un vehicul pentru curatat strazi/canalizari).
Din categoria autovehiculelor comerciale de 3,5-6 t au fost inmatriculate 45 de unitati noi, in crestere fata de cele 25 din primul semestru al lui 2016. Din cele 29 de autoutilitare (in 2016 au fost 18), cele mai mari vanzari le are Iveco (14 unitati – 9 basculante, 3 cu temperatura controlata, 1 prelata si 1 furgon – fata de 7 in 2016), urmat de Mercedes-Benz (sapte – 4 furgoane, 2 cu temperatura controlata si 1 basculanta – fata de 5), Gaz (4/0), Volkswagen (2 – 1 furgon si 1 pentru transport de vehicule – si tot 2 in 2016), Dodge si Multicar (cate unul).
Iar din categoria autospecialelor de 3,5-6 t s-au inmatriculat 16 unitati noi, din care 15 Volkswagen si un Mercedes-Benz, in conditiile in care in 2016 au fost in total sapte unitati, din care sase Iveco si un Bucher.
Piata autovehiculelor comerciale de 3,5 t a totalizat in primul semestru al anului 8.088 de unitati, fata de 6.591 in 2016.

Articole similare