Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

WebEye, 10 ani in Romania

Aderarea Romaniei la UE a fost momentul pe care WebEye, dezvoltator de solutii telematice cu sediul in Ungaria, l-a considerat perfect pentru extinderea afacerii in Romania. Alegerea tarii vecine ca prim punct pe harta internationala a companiei, care are astazi birouri in 14 tari, a confirmat asteptarile ungurilor, WebEye Romania avand o evolutie constanta si pozitionandu-se, in cei 10 ani de activitate, drept membrul cel mai competitiv, dupa compania-mama, al grupului. Poate suna ca un cliseu, insa WebEye Romania pune succesul pe seama echipei valoroase, bine inchegate, si a solutiilor inovative pe care le ofera clientilor sai.
 

Cum arata calatoria WebEye de 10 ani in Romania? Perseverenta, optimism, efort, seriozitate, inovatie, clienti castigati, dar si deznadejde, negocieri ratate, multe nopti nedormite si repornirea de la zero a discutiilor. Suisuri si coborasuri care au facut ca aventura WebEye sa conteze si sa conduca la ceea ce este astazi compania, si anume unul dintre liderii pietei de telematica din Romania.
„Timing-ul este esential intr-un business, iar in cazul WebEye, deschiderea biroului din Romania in 2007 s-a facut intr-un moment potrivit, pentru ca piata era suficient de matura si avea nevoie de serviciile noastre. Imi amintesc ca am pornit atunci cu clienti precum Rozoti Spedition, Proges/ Pankarpathia, Stokker Logistics. Acum, cand ma uit inapoi, lucrurile par sa se fi intamplat cu usurinta, insa am facut un efort considerabil pentru a ne impune pe piata, pentru a convinge, pentru a educa pana la urma, pentru ca telematica nu era, la vremea aceea, prea populara printre transportatori. Ma amuz cand imi aduc aminte ca unii clienti aveau probleme in a pronunta numele nostru. Astazi cred ca lucrurile arata mai bine”, a spus Levente Gall, directorul WebEye Romania si unul dintre primii angajati ai companiei, pe vremea aceea reprezentant de vanzari.
Alaturi de el, Telegdi Gyula face parte si astazi din echipa WebEye Romania, care a pornit cu un birou minuscul in Oradea.
Activitatea s-a lansat cu adevarat in 2008, iar la finalul anului au inceput primele discutii cu Edy Spedition, care avea un parc auto impresionant, de 800 de camioane, fiind cel mai mare transportator, la vremea aceea, din Romania. „Experienta Edy Spedition este valoroasa pentru noi, o vad ca pe colaborarea care a contribuit la maturizarea companiei. Am avut sansa sa lucram de multe ori direct cu patronul Alin Popa si a fost interesant sa construim impreuna o solutie flexibila, adaptata perfect necesitatilor unei flote atat de mari”, povesteste Levente Gall.
Au urmat ani de consolidare a business-ului, de extindere sustinuta a portofoliului de clienti, astfel ca pierderea, in 2012, a clientului Edy Spedition nu a avut, din fericire, un impact negativ asupra afacerii. In 2013, de altfel, WebEye Romania a avut o cifra de afaceri importanta, de 1,7 milioane de euro.
„Succesul WebEye se poate masura si prin gradul de loialitate al clientilor si ne place sa observam ca avem parteneri de cursa lunga, care ne-au fost alaturi din prima zi si care, prin increderea acordata, ne-au motivat sa progresam. Ma refer aici la firma Rozoti din Oradea, la Filip din Arad, care a crescut impreuna cu noi. Astazi, Filip are o flota de 200 de autotractoare si 270 de semiremorci. Ma uit cu drag la colaborarea cu International Transporte Popovici, cu Interliner sau cu Fornetti, dar prefer sa ma opresc aici cu nominalizarile, pentru ca in realitate toti clientii sunt importanti pentru WebEye si ceea ce suntem noi astazi i se datoreaza fiecaruia dintre ei”, a spus Levente Gall.
Astazi, WebEye Romania are peste 900 de clienti si 11.000 de unitati telematice active. Portofoliul de clienti include companii precum Dianthus, Grifon, Ahead Logistics, BKN Tir Line, Corsaru Rosu, Geladi, Ice Age, LuxorComp, Agexim Spedition, Polach, Tabita Tour, MCA Invest, MVT Logistik, Naio Logistics, Ost Transport, Genova, Transolut, Luar, Speedline, Maracana, LPX Trans, Havi Logistic, Bontrans, Blue River, Eurolines/ Rombus.
WebEye are in prezent 50 de angajati in birourile sale din Oradea (2008), Timisoara (2010), Sibiu (2013), Bucuresti (2015), Suceava (2016), Cluj (2017) si Brasov (2017).
O evolutie la fel de spectaculoasa precum cea a portofoliului de clienti a avut-o si pachetul de servicii WebEye. „Am pornit, pe langa solutiile de baza, cu un plus, solutii pentru citirea datelor din CAN, fiind singurii de pe piata cu asa ceva la vremea respectiva, cu solutii pentru monitorizarea nivelului de combustibil, si am adaugat an de an parametri noi, aplicatii inovative care sa le usureze activitatea transportatorilor si sa le eficientizeze operatiunile. Desigur ca solutiile de baza exista si azi in pachetele WebEye, dar am ajuns la solutii mult mai sofisticate de management al flotelor, care sunt apreciate de clienti”, a mai spus Levente Gall.

2017 si noua generatie WebEye2
Solutiile telematice diverse acopera tot spectrul de cerinte ale transportatorilor – fie ca este vorba despre solutii pentru transportul in conditii de securitate al marfurilor de mare valoare, pentru transporturi frigorifice sau calcularea timpilor de conducere ramasi, functie care permite echipei sa organizeze activitatea extrem de eficient si sa reduca timpii morti ai vehiculelor.
Foarte apreciate pe piata sunt astazi solutiile care permit descarcarea datelor tahograf de la distanta, DrivingStyle sau scanarea documentelor. Sunt servicii care au contribuit la modernizarea industriei de transport din Romania, asa cum au facut-o si in alte state occidentale.
Evolutia serviciilor in cei 10 ani de activitate in Romania a facut posibil pasul actual, de trecere la WebEye2, cu un design nou, modern, WebEye dashboard, cu facilitati noi, care ofera servicii personalizate in functie de cerintele fiecarui client. Acestia nu mai trebuie sa aleaga dintr-o gama de pachete, ci au acum posibilitatea sa isi configureze pachetul de solutii telematice strict in functie de ce au nevoie. Acest lucru inseamna flexibilitate, iar rezultatul este imbunatatirea acelor parametri pe care fiecare considera ca este esential sa ii optimizeze pentru a avea rezultate mai bune.
Relevanta pentru evolutia WebEye in Romania a fost colaborarea, in 2015, cu grupul EVW Holding, unic importator al camioanelor DAF in Romania. Astfel, toate vehiculele din flota demo a EVW Holding au fost dotate cu unitati de bord WebEye.
Despre regrete si motive de bucurie… „Cred ca multe firme isi doresc sa aiba o astfel de evolutie, am avut sansa sa construim o echipa de oameni valorosi, clientii ne apreciaza munca. As spune ca este o poveste de succes, insa nu vreau sa ma laud si sunt constient ca succesul nu este posibil fara o munca sustinuta, fara seriozitate sau servicii de calitate. Asadar, am ajuns departe, au fost 10 ani frumosi, care, sper eu, au pregatit terenul pentru cel putin 10 ani la fel de buni”, ne-a mai spus Levente Gall.

Articole similare