Potrivit ACEA, in 2017 cererea de vehicule utilitare noi a ramas pozitiva in intreaga UE, inregistrand 2,4 milioane de unitati inmatriculate (+3,2% comparativ cu 2016). Spania a avut cea mai mare crestere procentuala (13,5%), urmata de Franta (6,9%) si Germania (3,3%). In schimb, cererea din Italia (-2,3%) si Marea Britanie (-4,4%) a scazut in 2017.
In Romania in 2017 au fost inmatriculate 22.789 de vehicule comerciale noi, reprezentand o scadere cu 1,2% fata de 2016.
Pe segmentul LCV, de pana la 3,5 t, in 2017 au fost inmatriculate in UE aproximativ doua milioane de vehicule utilitare, cu 3,9% mai multe decat in 2016. Spania (+15,5%), Franta (+7,1%) si Germania (+4,9%) au raportat cea mai mare crestere, in vreme ce in Anglia (-3,6%) si Italia (-3,4%) cererea s-a restrans. In Romania in 2017 au fost inmatriculate 15.829 de vanuri, cu 12% mai multe decat in 2016.
Pe segmentul vehiculelor comerciale (HCV), de peste 16 t, cererea din 2017 a inregistrat doar o crestere modesta
(+0,5%), cu un total de 297.171 de vehicule noi. Piata italiana a inregistrat cea mai puternica majorare, cu 8,4%, urmata de Franta (6,9%) si Germania (1,4%). Pe de alta parte, cererea de vehicule utilitare grele a scazut in Marea Britanie (-7,9%) si Spania (-0,6%). In Romania in 2017 au fost inmatriculate 5.662 de unitati, cu 24,4% mai putine decat in 2016.
Pe segmentul vehiculelor comerciale medii si grele (MHCV), de peste 3,5 t, in 2017 in UE au fost inmatriculate 367.102 camioane noi, aproximativ la acelasi nivel din 2016 (-0,2%). Franta (+ 6,5%) si Italia (+ 4,5%) au avut rezultate bune in 2017, la pol opus situandu-se Marea Britanie, cu o scadere de 7,1%, si Germania (-0,9%). In Romania in 2017 au fost inmatriculate 5.949 de unitati, cu 24,1% mai putine decat in 2016.