In conditiile in care interdictia de a lua pauza saptamanala normala in cabina se aplica in tot mai multe tari comunitare, si chiar pentru pauzele luate in cabina in tari care nu au adoptat deocamdata aceasta masura exista riscul de a lua amenzi la controale in tarile cu restrictii, am stat de vorba din nou cu mai multi manageri de transport din Romania despre modificarile de strategie pe care le-au facut in organizarea curselor, despre costurile suplimentare cauzate de cazarea soferilor si mai ales despre disponibilitatea clientilor de a le acoperi, total sau partial, despre cat de usor se mai pot gasi camere la hotel acum, cand controalele si amenzile s-au inmultit si tot mai multe firme care inainte mergeau la risc asteptand sa vada ce va fi pe teren cauta sa se conformeze, despre cat de mult afecteaza aceasta lege siguranta camioanelor si a marfurilor ramase nesupravegheate si alte detalii din activitatea fiecarei companii.
Am aflat astfel ca inca exista firme care nu-si pun problema sa inchirieze camere la hotel. Managerul uneia dintre ele arata ca, desi 2-3 soferi de-ai sai sunt in fiecare saptamana in situatia de a face pauza de 45 de ore in strainatate, nu a luat niciodata amenzi, in niciun stat.