Intrucat anvelopele chinezesti au in Romania o cota de piata de peste 20%, iar in unele tari europene chiar mai mare, nou introdusa taxa pentru importul lor va impacta puternic oferta si implicit si preturile de care vor beneficia de acum inainte clientii. Am incercat sa aflam, de la reprezentantii in tara noastra ai producatorilor globali consacrati, cum arata viitorul pietei europene, daca sunt pregatiti sa faca fata eventualei cresteri a cererii, care ar urma in cazul in care unii furnizori chinezi ar parasi Europa deoarece nu ar mai fi competitivi, la ce solutii vor apela de acum inainte cumparatorii de anvelope chinezesti si mai ales ce impact va avea introducerea taxei de import asupra pretului tuturor anvelopelor, si implicit asupra bugetului firmelor de transport. In afara de cativa mari producatori de notorietate, ne-am bucurat sa aflam si opinia reprezentantilor Aeolus Tyre Co. Ltd, una dintre marcile din cadrul ChemChina, si Contact Tire.
Cristian Tudor, Coordinator Product Performance & Quality Bridgestone Europe, South Region, apreciaza ca vanzarile de anvelope noi in Romania au fost relativ stabile in ultimii cinci ani, cu variatii anuale mai mici de 5%, iar 2017 s-a incheiat cu un nivel foarte apropiat de cel din 2016, cu un totala de circa 360.000 de anvelope de camion si autobuz, din care aproximativ 100.000 de unitati provin de pe piete asiatice sau din spatiul CSI. Insa nu toate acestea, ci numai cele produse in China, „care probabil reprezinta pana la 20% din piata romaneasca“, vor fi impactate de noua taxa. In ceea ce priveste anvelopele Bridgestone de camion si autobuz, ele reprezinta 18% din piata autohtona, conform declaratiilor lui Cristian Tudor.