Vanzarile de anvelope de autobuz si camion produse in Republica Populara Chineza (RPC) au crescut semnificativ in ultimii ani, in detrimentul pneurilor noi, dar mai ales al celor resapate in Uniunea Europeana. In acest sens, Comisia Europeana a deschis, anul trecut, o ancheta antidumping cu privire la evolutia pietei de profil si a tarifelor la care au fost comercializate anvelopele chinezesti incepand cu 2014, pentru a vedea daca si cum a fost afectata industria europeana. In urma rezultatelor anchetei, CE a decis introducerea unei taxe antidumping pentru importul anvelopelor chinezesti, noi sau resapate, cu indice de incarcare peste 121. Taxa – cuprinsa intre 52,85 si 82,17 euro per bucata – a intrat in vigoare pe 8 mai a.c. si va fi valabila sase luni.
Piata anvelopelor de camioane si autobuze din UE este foarte competitiva. Aceasta este impartita intre vanzarile de pneuri originale, catre producatorii de autobuze sau de camioane, si sectorul after-sales, unde se concentreaza si vanzarile de anvelope chinezesti. Aproximativ 17% din consumul total al UE consta din produse de prim montaj, in timp ce restul anvelopelor de vehicule comerciale sunt vandute direct sau indirect carausilor, ca anvelope de rezerva. Acestea din urma acopera o gama mai larga, fiind comercializate prin numeroase canale, cu strategii de marketing diferite. Ele pot fi vandute direct catre utilizatorii finali sau prin intermediul unor distribuitori afiliati sau neafiliati, care le revand apoi catre transportatori.