Preturile mici sunt in topul problemelor de care se plang transportatorii din zona Moldovei, care ajung, dupa cum spun ei, chiar si la 0,60 euro/km la international si pana la 3 lei/km la intern. Asta in conditiile in care costurile cu combustibilul si cu soferii au crescut enorm in ultima perioada. Iar daca unii dau vina pe firmele cu multe datorii care sunt dispuse sa mearga pe orice pret, altii blameaza concurenta neloiala a celor cu masini vechi si ieftine, care cumpara combustibil din parcari si evita plata rovinietei prin diferite trucuri. In plus, cu toate ca transportul este foarte ieftin, inca se gasesc clienti care nu sunt dispusi sa plateasca, asa ca aproape toti transportatorii intervievati au cel putin o factura neachitata.
Principala problema de care se plang transportatorii sunt tarifele mici. Unii spun ca, daca 0,86 euro/km este un pret mult sub costuri, au vazut competitori care au plecat la drum si pentru 0,60 euro/km. „E plina Europa de camioane. Multi si-au luat camioane si merg cu preturi foarte mici“, a spus unul dintre transportatorii intervievati. Acesta a explicat ca firmele care pot accepta astfel de preturi sunt cele mari care si-au luat multe camioane fara sa aiba in spate un contract sigur, iar acum au ramas cu datorii, asa ca merg cu orice pret, numai sa nu stea cu camioanele in curte. „Sunt firme mari care merg mult sub costuri, desi la ele costurile administrative sunt mult mai mari decat la noi. Eu cred ca au foarte multe datorii. Cat de bine poate sa-i mearga unei firme care tine 200 de camioane in curte? Am vazut curse din Romania la Milano pe 800 de euro! Ce profit poate sa iasa dintr-o astfel de cursa? Iar unii au incarcat de la Roma pentru Romania cu 0,68 euro/km. Noi nu mergem sub 0,90 euro/km si nici asa nu ramane mare lucru. Clientii dau preturi mici pentru ca piata accepta preturi mici!“