Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Daimler pariaza pe automatizare

Daimler Trucks North America a introdus in premiera nivelul al doilea de automatizare pe camioanele Freightliner Cascadia in productia de serie, la cateva luni dupa ce Mercedes-Benz a lansat la IAA Hanovra noul Actros cu sistem care mentine camionul pe banda de mers gratie functiei de virare automata si accelerare/franare automate. DTNA a organizat demonstratii de condus si de franare pentru presa internationala si clienti nord-americani pe circuitul de viteza de la Las Vegas in timpul Consumer Electronics Show (CES) atat ale sistemelor automatizate abia introduse pe Cascadia, cat si ale primelor camioane si autobuze electrice testate pe continentul american. Targul de tehnologie a reprezentat locul perfect pentru Daimler de a-si face cunoscuta strategia de dezvoltare viitoare: 500 de milioane de euro vor fi investiti in camioane autonome in urmatorii 4-5 ani. Proiectul incepe in SUA, care detine infrastructura, tipul de operatiuni si legislatia cele mai apropiate de cele ideale pentru utilizarea vehiculelor autonome.

Dupa mecanica, spatiu in cabina, cresterea vitezei, utilizarea unor materiale mai usoare, mai durabile si confortabile, provocarea industriei de camioane a fost reprezentata de electronica, iar de cativa ani aceasta a virat catre software si inteligenta artificiala. Astfel, camioanele Daimler par sa se incadreze perfect in peisajul Consumer Electronics Show, cel mai mare targ de tehnologie la nivel mondial, care se desfasoara la inceputul fiecarui an la Las Vegas. Am vizitat in premiera targul de electronica, fiind uimiti de numarul mare de standuri ale producatorilor mondiali de autovehicule, care s-au angajat total pe drumul catre digitalizare si electrificare. De asemenea, am asistat la demonstratia sistemelor de asistenta la virare si la franare introduse de Daimler Trucks North America pe noul Freightliner Cascadia, o replica a sistemelor lansate in toamna de Mercedes-Benz pe noul Actros.

Articole similare