Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

UE cere transparenta in ceea ce priveste consumul si emisiile de CO2

Noul an marcheaza inceputul unei noi ere pentru industria europeana a vehiculelor comerciale. Incepand cu 1 ianuarie 2019, producatorii de camioane sunt obligati prin reglementarile CE sa livreze clientilor europeni toate camioanele noi, din anumite clase, insotite de un certificat care contine informatii privind consumul de combustibil si emisiile de CO2. Cifrele sunt calculate individual pentru fiecare configuratie, cu ajutorul simulatorului digital VECTO (instrument de calculare a consumului de energie) al carui soft, dezvoltat de Comisia Europeana in cooperare cu producatorii, oamenii de stiinta si alti experti, include proceduri uniforme de testare si masurare.

Cumparatorii de camioane au fost mereu interesati de consumul de carburant al flotelor, mai ales ca acesta are impact asupra costului total de proprietate (TCO). In plus, asta merge mana in mana cu emisii reduse de CO2. Prin noile reglementari, clientii camioanelor din UE au posibilitatea, pentru prima data, sa compare in mod obiectiv consumul de combustibil si emisiile de CO2 ale vehiculelor provenite de la diferiti furnizori. De cealalta parte, pentru producatori, certificarea VECTO va fi un pas in plus catre omologarea de tip a unui vehicul.
Toate datele relevante calculate de producatori potrivit regulamentului UE vor fi monitorizate, raportate si publicate la nivelul UE, baza de date urmand sa contina informatii despre fiecare vehicul produs in ultimul an. Asta inseamna ca primele comparatii reale vor putea fi facute abia peste doi ani. Informatiile despre performanta vehiculului vor fi publice, disponibile gratuit intr-o baza de date gestionata de Agentia Europeana de Mediu, insa numai pentru cumparatorul individual si autoritatile din tara in care va fi inmatriculat camionul.

Articole similare