Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Lupta pentru Eco-Soferul Anului continua

Cea de-a cincea editie a Renault Trucks Optifuel Challenge, competitia dedicata condusului economic, este in plina desfasurare, cu ultimele selectii ce se vor desfasura la Cluj-Napoca, Sibiu, Timisoara si Constanta pana la final de iunie. Pana acum, pentru sansa de a participa in finala nationala din 4-5 iulie au concurat peste 100 de soferi, care au incercat sa obtina cel mai bun consum intr-un timp predefinit. Marele castigator din finala nationala are sansa sa participe la finala internationala de pe 15-17 octombrie, de unde, daca va castiga, va pleca acasa la volanul unui Renault Trucks T High 2019.


Doritorii titlului „Eco-Soferul anului“ concureaza pe noua generatie Renault Trucks T High 2019, care promite un consum mai mic cu 3% comparativ cu modelul anterior. Cabina este versiunea High Sleeper Cab, ceea ce aduce un plus de confort datorita adancimii, pavilionului inaltat si podelei plate. Tot la nivel de confort pentru sofer trebuie sa trecem si versiunea de pat superior transformabil in spatiu pentru bagaje, dar si clima de stationare cu care modelul este echipat din fabrica. „Printre alte dotari, aceasta noua generatie vine si cu sistemul Optivision, care ne ajuta sa abordam dealurile intr-un stil cat mai economic. Noua generatie de GPS este si ea de mare ajutor, putem seta latimea, inaltimea si lungimea camionului si beneficiem de cea mai noua versiune a sistemului de navigatie TomTom. Varianta de concurs vine si cu cantar pentru greutate, astfel incat soferul stie in orice moment ce greutate are pe axe“, dupa cum ne-a declarat Gheorghe Dragnea, responsabil de Driver Training&Optifleet in cadrul Renault Trucks.
Pentru a scoate cel mai bun consum intr-un timp predefinit, concurentii Optifuel Challenge au la dispozitie cea mai puternica versiune T High – motorul de 13 l si 520 CP – in timp ce semiremorca suporta o sarcina de 20 t. In cadrul etapei de la Bucuresti, acolo unde am fost prezenti si noi, traseul a avut o lungime de 25,7 km si porneste chiar din curtea centrului Renault Trucks din Bolintin Deal, cu iesire de pe A1 Bucuresti-Pitesti la Ciorogarla, unde soferii intorc sub pod si revin pe autostrada pentru intoarcere. „Este un traseu mixt, cu un grad mediu de dificultate, care include o portiune de autostrada, dar si o mica parte de drum national unde se poate vedea destul de bine capacitatea de anticipare a soferului in diferite situatii de trafic“, a mai explicat responsabilul de training Renault Trucks. De altfel, toate traseele selectiilor nationale au ca punct de plecare si de final centrele Renault Trucks, pe cat posibil fiind alese portiuni de drum mixt, in timp ce durata medie a unei curse este de aproximativ 30 de minute. Performanta soferilor este evaluata prin intermediul Optifleet, sistemul telematic de management al flotei de la Renault Trucks, care masoara eficienta stilului de condus in functie de trei criterii: anticipare (utilizarea inertiei vehiculului si franarea), utilizarea corecta a vehiculului (timpul petrecut in zona economica) si timpul petrecut la ralanti.

Marele premiu: un Renault Trucks T High 2019
In finala nationala din 4-5 iulie stim deja numele a patru castigatori in urma selectiilor de la Bacau, Pitesti, Bucuresti si Oradea, acolo unde au concurat peste 100 de soferi. Este vorba de Vasile Ostache, de la compania Redy2 Transport din Bacau, Adrian Dumitrascu, de la Lazar Company din Pitesti, Costin Anghelescu, din cadrul Costi Trans, care a inregistrat cel mai bun rezultat la Bucuresti, si Florin Deblea, de la firma Nirold, castigator la Oradea.
Castigatorul la nivel national va reprezenta Romania in finala internationala ce va avea loc pe 15-17 octombrie 2019, unde marele campion va castiga, pentru compania pe care o reprezinta, un camion Renault Trucks T High 2019. De asemenea, soferul va fi premiat cu un voucher Renault Trucks in valoare de 6.000 de euro, in timp ce soferii clasati pe locurile al doilea si al treilea vor primi un voucher in valoare de 3.000, respectiv 1.500 de euro. La editia precedenta, din 2017, au participat nu mai putin de 3.000 de soferi, reprezentand 2.300 de firme din 29 de tari, iar Romania a obtinut locul al doilea, cea mai buna performanta a tarii noastre de pana acum. „Suntem mandri de campionul nostru national de la editia trecuta, Adrian Tintea (Tintar Spedition), care a reusit aceasta performanta. Este o dovada a faptului ca avem soferi bine instruiti, care pot concura cu succes la cel mai inalt nivel“, declara reprezentantii Renault Trucks Romania.

Eficienta de 3% in termeni de consum
Versiunile Renault Trucks T si T High 2019 sunt echipate cu motoarele DTI 11 si DTI 13 Euro 6 Step D, care respecta regulamentele ce vor intra in vigoare pe 1 septembrie 2019. Acestea dispun de un nou sistem de post-tratare, realizat cu ajutorul unor noi materiale cu un grad crescut de durabilitate. A fost adaugat un senzor de calitate pentru AdBlue, in timp ce a fost inlaturat cel de-al saptelea injector.
Modelul T 2019 este echipat cu sistemul Optivision de noua generatie. Acest regulator predictiv de viteza, care foloseste topografia pentru a optimiza schimbarea treptelor, stocheaza acum datele direct in vehicul, ceea ce sporeste confortul soferului, deoarece conexiunea nu se va mai pierde, nici macar in zone in care sistemul GPS nu ofera nicio informatie, cum ar fi tunelurile. Mai mult decat atat, informatiile despre ruta sunt mai exacte, permitandu-le soferilor sa isi planifice mai bine cursele. De asemenea, sistemul adaptiv Eco Cruise Control dispune de noi setari, care folosesc mai putin combustibil. Combinatia dintre aceste imbunatatiri si echipamente noi le permite clientilor sa obtina o reducere a consumului de combustibil cu 3% comparativ cu generatia anterioara.

Articole similare