Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ahead Logistics isi continua cresterea

Desi tarifele la transportul intern sunt in continua scadere, Ahead Logistics a reusit sa isi creasca anul acesta atat cifra de afaceri, cat si profitul. Cresterea a venit de la castigarea mai multor clienti pe casa de expeditii, dar si de la faptul ca flota de 47 de camioane a companiei a reusit sa creasca media lunara efectuata, de la 11.800 km/luna/camion anul trecut la 12.000 km anul acesta. Cresterea cifrelor a fost insa mult mai greu de reusit decat in anii trecuti, in conditiile in care aproape toate costurile au crescut considerabil si, in plus, firma trebuie sa faca fata si crizei tot mai acute de soferi de pe piata.
 
Anul trecut, Ahead Logistics a inregistrat o cifra de afaceri de 8,7 milioane de euro, in usoara crestere fata de 2017, si un profit de 335.000 de euro, cu 45% mai mare decat in anul precedent. 
Cresterea a venit atat de la activitatea casei de expeditii, cat si din efectuarea unui rulaj mai mare cu parcul propriu. Cu cele 47 de vehicule pe care le are, compania a ajuns la o medie lunara de 12.000 km, cu circa 30.000 km mai mult in total fata de anul precedent, cand media pe flota a fost de 11.800 km/luna. Compania mai detine 10 camioane de 18 t pe care le foloseste pentru livrari in localitati cu restrictii de tonaj sau la magazinele unde nu se poate intra cu camionul, pentru ca „o cursa locala cu un camion mic este mai scumpa decat una cu un camion mare, desi costurile sunt mai mari la camionul mare“, dupa cum a observat Mircea Manescu, directorul Ahead Logistics.
Compania cu sediul in Bucuresti este si subcontractor pentru o firma de curierat pentru care face curse zilnice intre hub-uri, pentru produse grele. 
 
Tarifele pe intern sunt foarte mici
Desi, in general, in perioada verii volumele pe intern cresc, anul acesta au fost mai mici decat in trecut, iar preturile de transport au stagnat, in ciuda cresterilor de costuri. Inca mai sunt companii, unele chiar mari, care sunt dispuse sa ofere preturi chiar si sub costuri pentru a castiga un client. „Probabil pentru ca se bazeaza pe niste transportatori cu camioane foarte vechi, dar aceste camioane vor cadea in curand.“
Mircea Manescu a mai spus ca unele case de expeditii au explicat aceste preturi prin faptul ca transportatorii au scazut tarifele chiar si cu 40% la peste 14.000 km/luna. Mai sunt si companii de transport care au promis clientului ca vor suporta jumatate din taxele de acces in orase. „Dar cum sa poti absorbi niste costuri pe care, in mod normal, ar trebui sa le transferi mai departe si nu stii nici ce volume vei avea? Si cand trebuie sa vina cu camioanele la incarcat nu au mai raspuns la telefon. Iar piata se strica prin aceste promisiuni imposibile. Clientii vor tarife mai mici si termene de plata mai mari in conditiile in care, daca ai o intarziere cat de mica de plata la un service, iti blocheaza camionul. Iar ora de manopera a crescut foarte mult.“
 
Cursele locale sunt paguboase
Anul acesta, compania a renuntat la cursele locale, pe care le considera neprofitabile, deoarece se sta foarte mult la incarcare/descarcare, iar costurile cu soferii sunt foarte mari. Cursele locale sunt cele realizate pe o raza de circa 100 km, dar la depozite se lucreaza greu, iar soferii pot sa astepte chiar si opt ore. „Deoarece companiile de logistica duc lipsa de oameni, eficienta este scazuta si toate acestea au impact asupra noastra. Ei spun ca marfa nu e gata si au pretentia ca soferul sa stea la camion sa astepte sa vina ei cu paletii din depozit. Or, este greu sa-i impui unui sofer sa stea opt ore in picioare si sa astepte sa ii vina paletii cu marfa, deoarece trebuie sa asiste la incarcare. In caz contrar, marfa nu este incarcata bine si se rastoarna la orice frana, desi noi le spunem cum sa o incarce pentru a nu se mai intampla asta. Sunt si companii de productie unde se asteapta mult, dar acest lucru se intampla in special la platformele logistice. Si, dupa ce camionul asteapta ore intregi la incarcare, tot ei ne reproseaza ca a facut doar doua curse in loc de trei, de exemplu“, a explicat Mircea Manescu. Acesta a mai spus ca sunt si retaileri unde organizarea este foarte buna. De obicei, aici marfa este deja pregatita pe rampa cand ajunge camionul si incarcarea se face imediat. „Dar faptul ca unii clienti se misca foarte greu se reflecta asupra situatiei noastre economice, deoarece nu mai putem efectua kilometrii pe care ni i-am propus. In schimb, acest tip de clienti sunt si cei mai pretentiosi. Uneori chiar refuza camionul daca are cativa centimetri de prelata taiati sau daca se prezinta mai tarziu. Clauzele contractuale nu sunt echitabile.“
O alta problema la transportul intern este legata de locatiile de incarcare/descarcare. Nu putine sunt situatiile in care camioanele au fost trimise in santiere si au ramas blocate in noroi, asa ca le-au tras cu tractorul pana la rampa, desi erau noi. Sau locatiile de incarcare/descarcare erau printre diferite stive de marfa si vehiculele trebuiau sa se strecoare. „Am avut si o scara sau bara de la camion rupte, iar pe unii clienti i-am facturat pentru prejudiciile aduse camionului. Altii au dat drumul la rampa fara sa se uite si ea s-a dus sub camion si a lovit lampile spate.“
 
Se practica furtul de soferi…
Desi se afla permanent in cautare de soferi, Ahead Logistics nu are masini pe dreapta din cauza lipsei acestora. Mircea Manescu a acuzat unele companii mari ca vaneaza soferi deja instruiti de catre alte firme, cu promisiunea unor salarii mai mari, dar si a unor conditii de lucru mai flexibile. 
„Asa s-a ajuns sa se lucreze numai jumatate de luna, iar restul sa stea acasa. Primesc multe amenzi pentru ca se grabesc sa termine treaba, amenzi pe care tot firma le plateste in final. Ma mir ca aceasta practica a fost propagata de firme care au primit deja numeroase amenzi si totusi continua. Este si o modalitate a lor de a ne sabota cumva activitatea prin faptul ca ne iau soferii experimentati. Iar conducatorii auto vor profita de aceasta situatie si vom ajunge sa platim mai multi bani pentru aceleasi servicii.“ 
 
… dar si de marfa
Ahead s-a ferit si de transportul de marfuri de valoare, deoarece, desi dotarile camioanelor solicitate de clienti ajungeau si la 10.000 de euro, tarifele nu aduceau recuperarea investitiei. „Am pus pe niste camioane camere si sisteme de siguranta, dar tariful a crescut extrem de putin. Sunt si clienti care cer camere video la interior pentru ca se fura din marfa. Se fura de peste tot – din depozit, de la incarcare, de pe traseu, de la descarcare, dar si de la magazine. Dar toti incearca sa puna furturile in carca transportatorilor. Au fost si clienti care au descoperit un furt dupa sase luni si m-au facturat. Consider ca un furt ar trebui sa ni se aduca la cunostinta intr-o perioada rezonabila de timp, care este de circa 30 de zile. In caz contrar nu le acceptam, mai ales ca trebuie sa ma adresez mai departe subcontractorului meu.“ 
Compania a renuntat si la plata cash de cativa ani, deoarece a avut soferi care si-au luat ultimul salariu si apoi au plecat din firma. „La noi salariul se da pe card, nu si-l ia fiecare cum doreste. Asa ca am renuntat la plata cash, desi aveam cativa clienti care plateau asa.“
 
Logistica se dezvolta
Ahead Logistics si-a dezvoltat in ultimii ani si activitatea de logistica. Firma detine un depozit de 8.400 m² la Darmanesti, Dambovita, unde unul dintre avantaje este disponibilitatea fortei de munca. Iar in prezent este in curs de a mai construi unul de 5.000 m². „Am decis sa avem ambele depozite in aceeasi locatie pentru a fi mai usor de utilizat echipele si utilajele. In acest sens am mai cumparat acolo un teren de 34.000 m² si avem in prezent peste 100.000 m² in proprietate.“ 
Depozitul este ocupat in proportie de 60% de doi clienti principali ai companiei, pentru care se face etichetare, depozitare si distributie..

Articole similare